بانکبانک و بیمه

بانک توسعه صادرات گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات دریافت کرد

گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات از سوی مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری (افتا) به بانک توسعه صادرات اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل این بانک در مراسم دریافت این گواهینامه گفت: با توسعه و گسترش فناوریهای نوین الکترونیک به زودی بسیاری از فعالیتهای بانک در بستر الکترونیک انجام خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم ارتقا و مراقبت از پروژه ها اضافه کرد: توجه به بحث امنیت در حوزه الکترونیک به ویژه در شبکه بانکی بسیار اهمیت دارد چرا که عموم مردم روزانه با این حوزه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارند.
مجید زارع دبیرکل و معاون اجرایی مرکز مدیریت راهبردی افتا در این نشست ضمن تبریک به مجموعه بانک توسعه صادرات بابت موفقیت در دریافت این گواهینامه تصریح کرد: دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مقدمه ای برای آغاز راه است و قطعا اقدامات و ارزیابی‌های مداوم برای نگه داشت این گواهینامه لازم خواهد بود.
عشرت عدالت مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک توسعه صادرات نیز باتشریح پروسه چگونگی دریافت این گواهینامه گزارشی ارائه کرد.
سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یک سیستم جامع مدیریتی مبتنی بر رویکرد مخاطرات کسب و کار به منظور استقرار، پیاده‌سازی، اجرا، نظارت و بهبود امنیت اطلاعات است
ISMS دربرگیرنده ساختار سازمانی، خط‌مشی‌ها، فعالیت‌های برنامه‌ریزی، تعیین مسئولیت‌ها، دستورالعمل‌ها، روش‌های اجرایی، فرایندها و منابع است.
استفاده از استانداردهای امنیت اطلاعات راهکاری است که اطلاعات بانک را دسته بندی و ارزش‌گذاری کرده و با ایجاد خط‌مشی‌های متناسب با بانک و همچنین پیاده سازی کنترل‌های امنیتی مختلف، اطلاعات بانک را ایمن می سازد.
در این راستا ، بانک توسعه صادرات، استقرار این سیستم را در محدوده تعیین شده انجام و پس از انجام ممیزی شخص ثالث، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO 27001:2013 از مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا