امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولیدکنندگان مرغ نظارت نمی شوند

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر تولیدکنندگان مرغ در کشور نبوده بلکه نظارت ها در این حوزه بیشتر مربوط به حلقه آخر است.

مهدی یوسف خانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه قیمت مرغ زنده به ۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است، افزود: این در حالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم را همین مبلغ اعلام کرده است.

وی اظهارداشت: مرغ باید حداکثر با نرخ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار فروشندگان قرار گیرد تا آنان با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه کنند.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه تولیدکندگان مرغ هم دلائل خود را برای افزایش قیمت دارند، گفت: افزایش قیمت مرغ از یک ماه گذشته آغاز و همچنان بر نرخ این کالا در بازار افزوده می شود.

وی همچنین افزود: قیمت مرغ با وجود توزیع مرغ منجمد و مرغ تنظیم بازاری همچنان در بازار بر مدارافزایشی است.

یوسف خانی ضمن اشاره به رشد تقاضا برای خرید ماهی طی سال جاری در کشور گفت: امسال صادرات آبزیان به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با افزایش روبه رو بوده است.

وی با بیان اینکه تعدد واسطه ها سبب شده تقاضا به صورت کاذب افزایش و همینطور بر قیمت آبزیان افزوده شود، اظهارداشت: طی یک ماهه گذشته نوسان زیادی در قیمت ها وجود نداشته و نرخ ها به طور تقریبی از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه انتظار می رود تا پایان سال قیمت آبزیان افزایش نیابد، گفت: بطورکلی از فروردین ماه سال آینده ضمن کاهش تقاضا از قیمت آبزیان کاسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: نظارت در بازار از سوی اتحادیه ها نوعی سلب مسئولیت از سازمان شیلات است در حالیکه این سازمان هم در حوزه تولید باید نظارت داشته باشد تا کمبودی در تولید نباشد و هم نظارت بر توزیع را در دستور کار خود قرار دهد.

وی به رادیو اقتصاد افزود: هنگامی که تولید با تقاضا و مصرف در کشور همخوانی دارد باید بر روند صادرات آبزیان نظارت کرد تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه واسطه ها در افزایش قیمت ماهی نقش بسیار موثری دارند، یادآور شد: افزایش نظارت سبب کنترل قیمت ها می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا