امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

«بازارفروش» مهمترین ابزار توسعه کشاورزی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: بازار فروش یکی از مهمترین ابزارهای توسعه کشاورزی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت ورمزیاری درگفتگو با رادیو اقتصاد افزود: معضل بازار فروش محصولات کشاورزی از سال های دور در کشور مطرح و به عنوان یک مشکل پایدار در جامعه درآمده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سیاست ها و برنامه های دولت به مسئله بازار محصولات کشاورزی به نحو باید و شاید بها داده نمی شود، اظهارداشت: واقعیت اینکه تا این معضل رفع نشود بخش کشاورزی در مملکت رونق پیدا نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سیاست ها و برنامه ها در کشور باید به نحوی باشد که کشاورزان به راحتی بتوانند محصولات خود را در بازار مصرف به قیمت مناسب عرضه تا بتوانند از این محل درآمد خوبی کسب کنند.

وی در ادامه افزود: توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی مستلزم درآمدزایی و بازار فروش مناسب است.

ورمزیاری تصریح کرد: کشاورزی در بحث اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری، تامین امنیت غذایی و بسیاری موارد در کشور نقش آفرین است از اینرو با توجه به اهمیت موضوع ضرورت ایجاب می کند مسئولان توجه ویژه ای به این بخش بالاخص بازار فروش محصولات کشاورزی داشته باشند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بحث واسطه گری و دلال بازی یکی از مشکلات بزرگ بازار محصولات کشاورزی در کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: هم اکنون میدان دار اصلی بازار محصولات کشاورزی در کشور واسطه ها و دلالان هستند و سود حاصل از زحمات کشاورزان به جیب این افراد ریخته می شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه در بخش کشاورزی جای تشکل های قوی که بتوانند جایگزین واسطه ها شوند به شدت خالی است.

ورمز یاری در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت های تعاونی فعال در روستاها نمی توانند گزینه مناسبی در این حوزه باشند، گفت: راهکار خوبی می تواند باشد ولی این تعاونی ها و همینطور اتحادیه های مربوطه از نظر بازاریابی به شدت دچار ضعف هستند.

وی در ادامه افزود: برای فروش مناسب محصولات کشاورزی باید به مبحث بسیار مهم بازاریابی توجه اساسی شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا