بورسصوت

واریز سود سهام عدالت روستائیان و عشایر؛ بزودی

معاون برنامه ریزی سازمان خصوصی سازی از واریز سود سهام عدالت روستائیان و عشایرطی چند روز آینده در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داود خانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: روستائیان و عشایر دومین گروهی هستند که امسال از سود عملکرد سال ۹۶ شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت برخوردار می شوند.

وی همچنین اظهارداشت: نخستین گروه مشمولان تخفیف دار که اغلب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بودند از این سود بهره مند شدند.

معاون برنامه ریزی سازمان خصوصی سازی گفت: روستائیان و عشایری که شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت و مورد تائید قرار گرفته بیش از ۱۳ میلیون نفر هستند که عملیات واریز سود این افراد طی چند روز آینده آغاز می شود.

وی در ادامه افزود: این تعداد جمعیت جدا از سود عملکرد سال ۹۶ در صورتی که سود عملکرد سال ۹۵ خود را هم دریافت نکرده باشند می توانند سود دو سال را بصورت یکجا دریافت کنند.

خانی تصریح کرد: بطورکلی ۱۳ میلیون جمعیت روستایی و عشایری مشمول سهام عدالت دارای شبای بانکی معتبر در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود (برخی سود یک سال و برخی سود دو سال) دریافت خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به سه قشر اصلی دیگر دریافت کننده سهام عدالت یعنی کارگران فصلی و ساختمانی، بازنشستگان و سایر اقشار گفت: سعی خواهد شد هر یک ماه و نیم تا دو ماه سود سهام یک قشر از این سه قشر اصلی پرداخت شود.

معاون برنامه ریزی سازمان خصوصی سازی افزود: فرآیند عملیات پرداخت سود عملکرد سال ۹۶ به مشمولان سهام عدالت تا اردیبهشت ماه سال آینده طول خواهد کشید.

وی در ادامه تعداد شرکت های سرمایه پذیری سهام عدالت را ۴۹ شرکت عنوان کرد و اظهارداشت: طبق معمول اغلب این شرکت ها در چهارماهه ابتدای سال مجامع عمومی خود را برگزار و به تبع سود شناسایی و توزیع می کنند.

خانی به رادیو اقتصاد یادآورشد: براساس قانون این شرکت ها هشت ماه فرصت دارند سود عملکرد خود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا