بانک و بیمهطلا و ارز

نرخ دلار تا آخر سال چه تغییری می‌کند؟

به گفته کارشناسان، آنچه که از ارزیابی بازار ارز در طول هفته‌های گذشته می‌توان به دست آورد آن است که دولت توانسته لااقل برای کوتاه مدت نرخ ارز را کنترل کند و صرف این مسئله برای اقتصاد کشور می‌تواند به عنوان عاملی تاثیرگذار مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، با توجه به ثبات نسبی شکل گرفته در بازار ارز، این تصور که این بازار در ماه‌های منتهی به پایان سال با شوک قیمتی خاصی رو به رو می‌شود، سخت است و پیش‌بینی می‌شود ثبات نسبی اخیر فعلا حفظ شود.

در این باره محمدرضا انصاری – نایب رییس اتاق بازرگانی ایران – پیش‌بینی کرد که ثبات نسبی نرخ ارز همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به مدیریت صورت گرفته می‌توان انتظار داشت که روال کار به همین ترتیب ادامه پیدا کند و در دل این ثبات نسبی، فعالان اقتصادی بتوانند برای آینده کاری خود برنامه‌ریزی کنند.

به اعتقاد کارشناسان، دولت فعلا و در طول ماه‌های گذشته به خوبی توانسته تقاضا برای ارز را کنترل کند و این امر خود را در ایجاد ثبات نسبی در بازار نشان داده است. اگر همین روال حفظ شود و ظرفیت صادراتی نیز به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان انتظار داشت که لااقل برای بخشی از فشارهای اقتصادی ایجاد شده در ماه‌های اخیر راه حل‌هایی پیدا شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا