اقتصاد کلان

اسامی و احکام تعدادی دیگر از اخلاگران اقتصادی اعلام شد

سخنگوی قوه قضاییه اسامی تعدادی از افراد را که به اتهام مالی به حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و سی و پنجمین نشست خبری خود گفت: در فاصله این چند هفته تعدادی از افرادی که به اتهام مالی محاکمه شده و حکمشان قطعی شده را اعلام می کنم.

وی افزود: حمید رضا جان قربان فرزند علمدار به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و ۱۲۰ میلیارد تومان، آزاده سجادیه پزشک به اتهام اخلال به ده سال حبس، شاپور هیبتی فرزند حجت الله سردفتر دفترخانه در شیراز به اتهام سند مجهول به ۱۴ سال حبس و محمد جواد خسروی به اتهام جعل سند ۳ سال و استفاده از سند مجعول به ۷ سال حبس محکوم شده است.

همچنین بخوانید

محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین محمدکاظم احمد زاده به اتهام جعل سند ۳ سال و استفاده از سند مجعول به ۷ سال حبس، بهرام رضایی به اتهام جعل سند ۳ سال حبس،‌ محمدحسین نجم زاده کارمند بانک شیراز دو سال و یازده ماه، احمد پاسدار فرزند عبدالرسول به اتهام گرانفروشی به ۱۲ سال حبس و ۱۳ میلیارد تومان جزای نقدی و دو سال محرومیت از کارت بازرگانی محکوم شده است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه مهران طیاری فرزند اسماعیل به اتهام قاچاق سوخت به ۴ سال حبس محکوم شده است، گفت: همچنین ناصر محمدی نژاد فرزند عبدالسلام به ۲ سال حبس و ۵۸ میلیون جزای نقدی،‌ عبدالستار مولا پور به اتهام قاچاق سوخت به ۲ سال حبس و بنیامین گلشن زاده و سهیل آذرپور فرزند علی هرکدام به دو سال حبس محکوم شده‌اند.

وی افزود: عبدالکریم عبدلی پور دو سال حبس و جزای نقدی، اردلان زینل زاده فرزند نجف شهردار گچساران به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق ( ۴ سال از این ۵ سال به دلیل برخی خدمات تعلیق شده است و ۵۰ ضربه شلاقش هم تعلیق شده است)، میثم نارکی معاون شهردار به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، علیرضا پناهپور معاون شهردار به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، نعمت الله متولی کارمند شهرداری به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اند.

اژه ای ادامه داد: همچنین جعفر گوهرکانی معاون هماهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به جرم تصرف اموال دولتی به ۱۱۰ ضربه شلاق، حمزه جعفر قلی به جرم تصرف اموال دولتی به ۱۱۰ ضربه شلاق، الیاس تاج الدینی رییس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند و تعدادی دلال خرد هم که کف خیابانی بودند که به ادعای مسئولان در تلاطم بازار ارز دخیل بودند ۱۵ نفرشان محکوم شدند. اینها البته به صورت جز محکوم شدند و ۶ ماه حبس داشتند که اسامی شأن عبارتند از:سعید جبار پور، مسعود جاویدان،‌ مصطفی سوری، حسن فراهانی، مجید شهرابی، رضا باز آزرده، اصغر احمدی، علی باز آزرده، مجتبی سیستانی، الیاس باز آزرده، محسن غلامی، حمزه بازازرده، حسن خاتونی، علی اکبر عباسی و میلاد الدرونی.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا