اقتصاد کلان

از آخرین فرصت پرداخت بدهی‌های زنجانی تا فاز جدید پرونده “احمد عراقچی”

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین پیگیری های اموال بابک زنجانی گفت: در زمینه اقدامات طرح دعوا در خارج از کشور نسبت به بعضی طرف حسابشان، این طرح دعوا نواقص داشت که کامل شد و وکیل برای انجام این ادعا گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اژه ای ادامه داد: مشکل ایشان این است که بخشی از اموال او در خارج است که به نام خودش هم نیست و باید در محاکم قضایی پیگیری شود.

محسنی اژه ای در پاسخ به پرسشی که آیا بازگشت بیت المال او را از چوبه دار نجات می دهد یا نه، گفت: در رأی دیوان عالی مطلبی از ارفاق قانونی آمده است اما نگفته چگونه.

وی افزود: نظر من این است که وقتی تعیین شود که تا این وقت این کار انجام شود. تا کنون هیات هایی به چهار کشور رفته است و من در جلسه اخیر نرفتم چون معتقدم بابک زنجانی صادق نیست؛ لذا توصیه ام این است وقت تعیین کنید این آخرین فرصت شماست و تا این زمان یا پرداخت می کنید یا نمی کنید.

همچنین بخوانید

محسنی اژه ای راجع به پرونده حسین فریدون گفت: وضعیت این پرونده هنوز تغییر خاصی نکرده و در مرحله دادسرا است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده پرونده مختومه و ایشان تبرئه شده است، گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا رسیدگی به پرونده عراقچی آنقدر طول کشیده است، گفت: از یک طرف دوست داریم هر پرونده ای سریعتر به نتیجه برسد اما کار کارشناسی برخی پرونده ها زمان می برد.

وی ادامه داد: گزارش جدیدی دیروز برای آقای عراقچی و همدستان دیگرش که بازداشت هستند، آمده است و اگر این گزارش درست باشد فاز جدیدی از پرونده باز می شود. تلاش و خواسته مان این است که هر پرونده ای سریعتر به نتیجه برسد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا