خودروصنعت، معدن، تجارت

جزییات تولید شاسی بلندهای هن تنگ در ایران

تولید کراس اوورهای “هن تنگ” در صنایع تولیدی عظیم خودرو آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسب بخار، شنبه مورخ ۱۵ دی ۱۳۹۷، شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو تولید اولیه ی هن تنگ را در خط تولید بروجرد خود آغاز کرد. با آغاز تولید هن تنگ X7 در عظیم خودرو، شرایطی فراهم شد تا رسانه های تخصصی خودرو بتوانند بازدیدی از خط تولید و کارخانه ی این شرکت داشته باشند. عظیم خودرو به عنوان شریک تجاری هن تنگ چین در ایران شناخته می شود و چند وقتی است که پیش فروش X5 و X7 را انجام داده و حال می خواهد که در هفته های جاری، این کراس اوورها را به دست مشتریان خود برساند. در ماه های گذشته شاهد بودیم که تولید فوتون ساوانا در خط تولید این شرکت آغاز شد و این روزها بخش عمده ی مشتریان این شاسی بلند چینی توانسته اند تا به خودروی تولیدی خود در کشور برسند.

05

06

اواخر هفته ی گذشته بالاخره اولین محموله ی کراس اوورهای هن تنگ به ایران رسید و از صبح شنبه چیدمان قطعات در خط تولید برای مونتاژ آغاز شده است. عظیم خودرو پیش از این تولید آزمایشی هن تنگ X7 را در نمونه های مختلف انجام داده و قرار است که از روز سه شنبه ی هفته ی جاری، تولید انبوه این کراس اوور لوکس چینی در بروجرد آغاز شود.

صنایع تولیدی عظیم خودرو برای عرضه ی هن تنگ های تولید داخل سوله های جدیدی را به کارخانه ی خود اضافه کرده و خط تولید و تجهیزات آن به تازگی برای مونتاژ کراس اوورهای این برند نصب شده اند. با توجه به تصاویر و تجهیزاتی که در خط تولید عظیم خودرو وجود دارد، این شرکت تولید هن تنگ X7 و X5 را به صورت CKD انجام می دهد. این بدان معناست که قطعات خام پِرِس شده، تریم داخلی، قطعات فنی و… از چین به ایران ارسال می شود و با توجه به خط تولید مکانیزه و دستی عظیم خودرو، جوش قطعات بنده و ساخت اتاق، رنگ آمیزی خودرو، نصب تریم داخلی و قطعات فنی در این شرکت انجام می شود.

به گفته ی مدیران صنایع تولیدی عظیم خودرو، تا پایان سال جاری به بخش عمده ی تعهدات هن تنگ X7 و X5 پاسخ داهد می شود. زیرا مراحل تولید آزمایشی هن تنگ در کارخانه انجام شده و از چند روز آینده خط تولید این شرکت تولید انبوه X7 را آغاز می کند و با کمی فاصله X5 هم به جمع خودروهای تولیدی عظیم خودرو اضافه می شود.

07

08

09

10

خط تولید این شرکت در بروجرد به خاطر تجهیز انجام شده و سامانه ی مکانیزه ی خود می تواند در هر ساعت ۱۰ دستگاه هن تنگ را تولید کند و به عبارت ساده، در سه شیفت کاری ظرفیت تولید بیش از ۱۵۰ دستگاه هن تنگ در روز برای عظیم خودرو فراهم است.

«هن تنگ» یک نشان خودروسازی چینی است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کمپانی نوپا با بهره گیری از دانش فنی خودروسازان دیگر چینی و همچنین همکاری با برخی ژاپنی ها، توانسته تا مانند سایر چینی ها سرعت رشد زیادی را در کوتاه مدت تجربه کند. هن تنگ X7 در حال حاضر بزرگترین کراس اوور این نشان چینی است که در سال ۲۰۱۶ به بازار این کشور معرفی شد. با توجه به معرفی نسخه های مختلف هن تنگ، مشخص است که این خودروساز برنامه دارد تا محصولاتی به نسبت لوکس را در جمع خودروهای چینی به بازارهای هدف خود معرفی نماید.

هن تنگ X7 که اولین محصول تولیدی این خودروساز در ایران است، با قویترین پیشرانه ی خود یعنی موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خط تولید عظیم خودرو آمده است. توان این پیشرانه به وسیله ی جعبه دنده ی اتوماتیک ۶ سرعته وارد چرخ های جلوی این کراس اوور می شود.

X7 به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، آینه های تاشو برقی، هدآپ، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک سه کاناله، درب صندوق برقی، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، صندلی های جلوی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه ی کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل و… مجهز است.

11

12

13

بدیهی است که برای قضاوت در خصوص این کراس اوور تازه وارد چینی به خط تولید عظیم خودرو و بازار ایران، باید کمی صبر کنیم تا عملکرد آن در بررسی های مختلف جاده ای مشخص شود. اما در شرایط فعلی علاقه مندان به این کراس اوورها می توانند برای آشنایی بیشتر با X7 و X5 به غرفه ی هن تنگ در نمایشگاه خودروی تهران بیایند.

04

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا