امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرانه مصرف ماهی هر ایران ۱۱ کیلوگرم است/ تولید بچه ماهی در سمنان

سمنان – رئیس سازمان شیلات ایران بابیان اینکه سرانه مصرف ماهی در ایران بالغ‌بر ۱۱ کیلوگرم برای هر نفر است، گفت: با توسعه شیلات در شهرهای مختلف افزایش این سرانه در دستور کار قرار دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن صالحی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز تکثیر تیلاپیا در سمنان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه مصرف ماهی در ایران چندان مطلوب نیست و می‌بایست با توجه به فواید آن این محصولات بیشتر در سبد خانوار قرار گیرد، ابراز داشت: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در ایران برای هر نفر بالغ‌بر ۱۱ کیلوگرم در سال است که افزایش این مصرف در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه تولید شیلات در شهرهای مختلف ایران پیگیری می‌شود، اضافه کرد: در شرایطی تولید آبزیان در ایران به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که اوایل انقلاب ۳۲ هزار تن بود و اکنون نیز این روند ادامه‌دار است.

تولید ۲ میلیون بچه ماهی در استان سمنان

رئیس سازمان شیلات ایران بابیان اینکه ماهی تیلاپیا به دلیل اینکه زود رشد می‌کند مقرون‌به‌صرفه است، ابراز داشت: تولید این محصول برای استان سمنان در دستور کار قرار گرفت که در آن تولید دو میلیون بچه ماهی و ۵۰۰ تن ماهی پیش‌بینی می‌شود.

صالحی بابیان اینکه تولید بچه ماهی در استان سمنان توسط یک شرکت دانش‌بنیان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: قطعاً حضور این سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌تواند به توسعه شیلات و تولید آبزیان کمک کند و از سویی باعث افزایش مصرف سرانه ماهی شود.

وی بابیان اینکه ماهی تیلاپیا قابلیت سازگاری با اقلیم استان سمنان را دارد، اضافه کرد: با توجه به تأثیر مصرف آبزیان در سلامت مردم تولید آبزیان در دستور کار شیلات قرار دارد که امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران زنجیره تولید، پرورش و فرآوری و عرضه در استان سمنان تکمیل شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز طی مراسمی با حضور مسئولان مرکز تولید و تکثیر ماهی تیلاپیلا در چهار هکتار کلنگ زنی می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا