ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مک‌آفی به افزایش ایمنی خانه‌های هوشمند می‌پردازد

شرکت مک‌آفی فعال در زمینه امنیت سایبری در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس وگاس اعلام کرده است که قصد دارد با معرفی محصولات جدید خود به ایمن‌سازی خانه‌های هوشمند کاربران کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

همچنین بخوانید

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش وب سایت تک رادار، حالا شرکت مک‌آفی در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس از برنامه‌های خود برای ایمن سازی هرچه بیشتر و بهتر خانه‌های هوشمند با بهره‌گیری از صدای کاربران و ساکنین منازل سخن گفته است. این شرکت که در زمینه امنیت سایبری فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد در زمینه عرضه و ارائه یک پلت‌فرم ایمن برای خانه‌های هوشمند نیز ورود پیدا کرده و به کاربران اجازه دهد با بهره‌گیری از دستورات صوتی و صدای خود به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت که در بسیاری از گجت‌های هوشمند منازل موردنظر وجود دارد، امنیت محل سکونت خود را افزایش دهند و ضعف‌های شبکه اینترنت، مودم و روترهای مورد استفاده و همچنین سایر دستگاههای الکترونیکی خانه خود را بررسی کرده و از بین ببرند.

پیشتر گزارش‌های متعددی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های تکنولوژی بسیاری در سراسر جهان به دنبال توسعه و عرضه گجت‌های هوشمند خانگی برای افزایش امنیت منازل شهروندان هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به درب‌های مجهز به قفل هوشمند و سیستم لایتینگ و نورپردازی هوشمند که قابلیت کنترل از راه دور را دارند، اشاره کرد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا