خودروصنعت، معدن، تجارت

تولید قطعات برای “SP100 کراس” توسط سایپا آغاز شده است

با آغاز نمایشگاه خودروی تهران ۹۷، قطعه ای بدون سر و صدا در غرفه ی سایپا قرار گرفته که متعلق به پروژه ی “SP۱۰۰ کراس” است. در اصل این قطعه که بخشی از چراغ عقب است، به رهام کراس و یا کراس اووری بر مبنای رهام تعلق دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسب بخار، گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب با محوریت توانمندی در ساخت قطعات حاضر شده و برای همین در کنار نمایش رهام، سعی کرده تا قطعات تولید داخل این خودروی ملی را در معرض دید عموم قرار دهد. اما نکته ای که در روز رسانه ها آنچنان مورد توجه قرار نگرفت، حضور قطعه ای مختص به پروژه ی SP100 کراس بود. “چراغ عقب سمت راست” موجود در غرفه ی سایپا در اصل به “رهام کراس” یا کراس اووری بر مبنای پلتفرم رهام و SP100 تعلق دارد.

با مشاهده ی این قطعه و تطبیق آن با برخی تصاویر قبلی می توان پی برد که تصاویر مجازی موجود شباهت بسیاری زیادی به نسخه ی نهایی رهام کراس خواهد داشت. زیرا تا حد قابل توجهی گرافیک چراغ و قالب ساخت آن با طرح موجود در تصاویر ارسالی برابری می کند و می توان نتیجه گرفت که در نهایت، SP100 کراس و یا اولین کراس اوور ملی سایپا با ظاهری متناسب به این عکس ها به بازار کشور عرضه می شود.

برخی منابع آگاه در مرکز تحقیقات سایپا اعلام کرده اند که در حال حاضر پروژه ی توسعه ی SP100 تا حد زیادی پیشرفت کرده و نمونه های مختلف این پلتفرم برای ساخت خودروهای سدان، هاچبک و CUV به مرحله ی تولید اولیه رسیده اند و حال سایپا پروژه ای به نام SP0 را با پلتفرمی متفاوت از رهام آغاز کرده است. در کنار ساخت و طراحی پلتفرم SP0، مرکز تحقیقات سایپا به دنبال آن است که در بحث ایمنی و امکانات به روز، رهام و خانواده ی SP100 را ارتقا دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا