بورسفرابورس

یازدهمین ‏عرضه اولیه سال ۹۷ در فرابورس

در آینده نزدیک محقق می شود؛

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در خصوص تشریح ظرفیت‌های شرکت کشت و ‏صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره ، صبح امروز در شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در آغاز این نشست خبری علی رضایی مدیرعامل شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره گفت: ۹۰  درصد از فعالیت این شرکت در حوزه پرورش گاو شیری و دامپروری و محصول اصلی شرکت نیز شیر است.

وی افزود: شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره ۷ هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری دارد که این آمار مربوط به پایان آذرماه ۹۷ است.

به گفته مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره، سودآوری این شرکت در ۹ ماه نخست امسال ۱۳۷ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال بوده که ۷۶ درصد از این رقم از بخش دامپروری به دست آمده است.

رضایی افزود: همچنین سهم زراعت و باغداری از سودآوری نه‌ماه اخیر این شرکت در نماد “زدشت” به ترتیب ۱۴ و ۱۰ درصد بوده است.

در این نشست همچنین عنوان شد: بهسازی ظرفیت ها و ارتقای سطح تکنولوژی واحد گاوداری، احداث باغ گردوی ۱۷۰ هکتاری مدرن، ایجاد گاوداری ۶۰۰۰ راسی،   تغییر واریته باغ گردوی فعلی به ارقام مدرن دیربرگ، چهار برنامه اصلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره اظهار داشت: امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای توسعه کمی و کیفی، عرضه مستقیم محصولات باغی و تکمیل زنجیره تولید و فروش و توسعه صادرات از جمله فرصت ها و شیوع برخی بیماری های دامی در فواصل نامعین از جمله تهدیدهای این شرکت بوده است.

در ادامه این نشست، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران درخصوص عرضه‌های اولیه امسال در فرابورس اطلاعاتی ارائه داد و جزئیات صنعت زراعت و خدمات وابسته در فرابورس را تشریح کرد.

مبینا بنی‌اسدی گفت: شرکت کشت و ‌صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره، نهمین شرکتی است که در گروه زراعت و ‌خدمات وابسته در فرابورس روی تابلو معاملات می‌رود. قبل از این در گروه زراعت و خدمات وابسته، سهام ۶ ‌شرکت در بازار دوم عرضه شد و ۲ شرکت در بازار پایه گشایش نماد شدند. ‌ ‌

وی با بیان اینکه  احتمالا طی هفته آینده بخشی از سهام “زدشت” به عنوان یازدهمین ‌عرضه اولیه سال ۹۷ در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود، افزود: دهمین عرضه ‌اولیه فرابورس هم مربوط به شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از گروه زراعت و خدمات وابسته بود. با عرضه اولیه بخشی از سهام زدشت، تعداد شرکت‌های زراعی که در سال ۹۷ روی تابلو ‌معاملات فرابورس رفته‌اند به ۴ عدد می‌رسد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا