بانک و بیمهبیمه

افزایش ۳۰درصدی سهم صندوق بازنشستگی در بیمه تکمیلی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سهم صندوق بازنشستگی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۳۰ درصد افزایش یافت و همچنین افزایش ۵۰ هزار سفر برای تورهای بازنشستگان کل کشور پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری امروز (سه شنبه) در جلسه گفت و شنود با بازنشستگان آموزش و پرورش که در سالن همایش وزارت تعاون برگزار شد، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی شده تا ۲۰۰ هزار تور برای بازنشستگان برگزار شود، اما بررسی ها نشان می دهد که می توان ۵۰ هزار سفر به این رقم اضافه کرد و تعداد تورهای بازنشستگان را به ۲۵۰ هزار سفر تا پایان سال برسانیم.
وی پیرامون مشکلاتی که بازنشستگان در زمینه بیمه تکمیلی دارند، تصریح کرد: برای حل مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان قدم‌هایی برداشته شده که کافی نیست، زیرا هزینه های بیمارستان به مراتب بیشتر از رقمی است که بیمه آن را متقبل شده و پرداخت می کند.
وزیر تعاون اضافه کرد: براساس سیاست حمایت بیمه ای از بازنشستگان، سهم صندوق بازنشستگی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان، ۳۰ درصد افزایش می یابد.
وی ضمن یادآوری گلایه هایی که نسبت به عملکرد صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه وجود دارد، گفت: شرکت های زیان ده را از بدنه صندوق بازنشستگی جدا و دارایی های آنها تبدیل می شود تا بتوان سود معقولی را به دست آورد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باید هزینه سربار در سازمان بازنشستگی کشور کاهش پیدا کند، گفت : این رویه تداوم دارد و سرمایه های سازمان بازنشستگی که از حقوق کارکنان و افراد بازنشسته تامین شده نباید با هیچ هزینه اضافه ای روبرو شود.
شریعتمداری تاکید کرد: ضروری است حقوق میلیونی مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه و دلایل پرداخت آن اعلام و مشخص شود.
وی گفت: چنانچه بازنشستگان نسبت به حقوق های میلیونی معترض بودند باید در اسرع وقت تصمیم‌گیری شود و در واقع از حقوق آنها دفاع کنیم، بنابر این شفاف‌سازی فعالیت‌ها ضرورت دارد.
به گفته وزیر تعاون، لازم است هزینه ناکارآمدی برخی شرکت ها که به این وزارتخانه تحمیل شده از دوش صندوق بازنشستگی کشور برداشته شود و اکنون بسیاری از شرکت های ناکارآمد در قالب رد دیون به این وزارتخانه تحمیل شده است.
شریعتمداری تصریح کرد:درآمد صندوق بازنشستگی از حقوق بازنشستگان فراهم می شود، بنابراین لازم است تا شفاف سازی در این زمینه انجام شود.
وی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرد: تمام تلاش لازم انجام شده تا حقوق بازنشستگان با توجه به نرخ تورم تعیین شود.
به گفته این مقام مسئول، دولت تدبیر و امید در طی سالهای گذشته تلاش کرده تا حداقل افزایش حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم باشد .
وی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۸۶ قانون خدمات کشوری گفت :یکی از دلایل اجرایی این قانون تحریم‌های ظالمانه و دسترسی نداشتن به منابع مالی و نفتی است که منجر به ایجاد مشکلاتی در مسیر اجرای قانون شده است.

همچنین بخوانید

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا