امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

احیای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آزمون سخت نمایندگان خوزستان است

اهواز-رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: در صورت عدم تخصیص اعتبار به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، بخش کشاورزی خوزستان با خسارتی غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

مسعود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه دولت در لایحه بودجه، رقمی برای اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ندیده است؛ در حالی که این طرح با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه سال گذشته هیات وزیران جزء حقوق مسلم مردم و کشاورزان خوزستان است.

وی افزود: در صورتی که نمایندگان خوزستان نتوانند در قانون بودجه منابع مالی فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را اعمال کنند، این طرح عملا راکد و علاوه بر از بین رفتن ۹ هزار شغل مستقیم، بخش کشاورزی خوزستان نیز با خسارت‌هایی غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

اسدی بیان کرد: نمایندگان خوزستان در معرض آزمونی عملی برای نشان دادن توانمندی و لیاقت خود در انجام وظایف نمایندگی قرار دارند و در صورتی که نتوانند این حق مسلم مردم خوزستان را احیا کنند با انتقادهای سخت و تندی روبرو خواهند شد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: باید در بودجه امسال توسط نمایندگان خوزستان به دولت اجازه داده شود تا در راستای اجرای فاز ۲ احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام از منابع صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سه نماینده از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق حضور دارند، با اقدام این سه نماینده و اجماع نمایندگان، این امر به راحتی میسر است.

اسدی افزود: نمایندگان برخی استان ها با اعمال فشار، خواسته های غیرمنطقی و غیرعلمی خود را به بودجه تحمیل کرده اند آنگاه اگر نمایندگان مردم خوزستان نتوانند حقوق مسلم، قانونی و از پیش تعیین شده خوزستان را محقق نمایند برای مردم امری غیرقابل قبول خواهد بود.

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست موضوع احیای بودجه فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را جزو اولین خواسته های خود در لایحه بودجه، وارد و آن را مصوب کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا