بورسبورس اوراق

ایجاد یک واحد گاو شیری در «زگلدشت»/ تعیین تکلیف بدهی «ذوب» به سازمان تامین اجتماعی

امروز تعداد توقف‌ها از روز گذشته اندکی بیشتر بود. در این روز و همزمان با رشد دلگرم کننده شاخص بورس تهران ۱۳ نماد متوقف، یک نماد تعلیق و پنج نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   امروز شاخص بورس تهران به حرکت خود در مسیر صعود ادامه داد و توانست با رشدی هزار و ۶۴۳ واحدی خود را به کانال ۱۶۴ هزار واحد نزدیک‌تر کند. در این روز شاهد توقف ۱۳ نماد و بازگشایی پنج نماد در تابلوی مععاملات بورس و فرابورس بودیم. نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه نیز تنها نمادی بود که در این روز به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر متوقف شد. امروز تنها سه نماد به دلیل شفاف سازی متوقف شدند. «سخوز» که مالک تقریبا ۶۰ درصد سهام شرکت بین المللی ارجان صنعت فارس خوزستان است از برگزاری مزایده فروش ۶۰۰ هزار تن کلینکر توسط شرکت یاد شده به یک شرکت عراقی تولید کننده سیمان پرده بر داشت؛ «ذوب» در مورد نحوه تهاتر بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی توضیح داد و «زگلدشت» از چند و چون راه اندازی واحد گاو شیری گفت.

«سخوز» و فروش کلینکر: نماد معاملاتی شرکت سیمان خوزستان (سخوز) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص فروش ۶۰۰ هزار تنی کلینکر، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که شرکت بین المللی ارجان صنعت فارس خوزستان که ۵۹.۸۴ درصد از سهام آن تحت تملک «سخوز» است در نظر دارد تا با برگزاری مزایده‌ای اقدام به فروش ۶۰۰ هزار نکلینکر به شرکت «سیمان ارض العماره» عراق کند.

همچنین بخوانید

بدهی به سازمان تامین اجتماعی دلیل توقف«ذوب»: نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص بدهی شرکت ذوب آهن به سازمان تامین اجتماعی، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است در راستای بهره مندی از ظرفیت موجود در بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور، تاییدیه سازمان تامین اجتماعی در خصوص تهاتر مبلغ دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی شرکت ذوب آهن اصفهان با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اخذ شده است. رقم نهایی تهاتر بسته به سقف اعتباری بانک‌ها، معادل مبلغ یاد شده یا کمتر خواهد بود که پس از دریافت تاییدیه‌های بانکها، افشای اطلاعات در قالب فرم اصلاحیه به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید. لازم به یادآوری است بخشی از رقم نهایی تهاتر در قالب افزایش سرمایه از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی و آورده نقدی سایر سهامداران و مابقی با شرایط مورد نظر آن سازمان تسویه خواهد شد.

ایجاد یک واحد ۱۱۰۰ راسی در «زگلدشت»: نماد معاملاتی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود. دلیل توقف این نماد اخذ مجوز طرح توسعه بوده است. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که موفق به دریافت مجوز تاسیس یک واحد ۱۱۰۰ راسی گاو شیری شده است. «زگلدشت» در نظر دارد این تعداد دام را با استفاده از دام‌های در اختیار خود تولید کند و از آنجا که به بهره برداری رسیدن دام‌ها امری زمان بر است احداث ساختمان پروژه از سال آتی انجام خواهد شد. شرکت اعلام کرده که عملیات فروش شیر از سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا