بورسفرابورس

۱۵ درصد از سهام زدشت برای نخستین بار عرضه می‌شود

۲۳ دی یازدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس رقم می‌خورد

 

یکشنبه آتی شاهد عرضه اولیه ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم‌دره معادل ۱۵ درصد از کل ۶۹۰ میلیون سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فرابورس ایران، یازدهمین عرضه اولیه سال ۹۷ در فرابورس مربوط به یک شرکت از گروه زراعت و خدمات وابسته است که با عرضه بخشی از سهام این شرکت در نماد «زدشت»، چهار عرضه از یازده عرضه اولیه امسال فرابورس به شرکت‌های زراعی و خدمات وابسته اختصاص می‌یابد.

همچنین بخوانید

در این عرضه اولیه که به روش ثبت سفارش انجام می‌شود دامنه قیمت هر سهم زدشت از مبلغ ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ ریال تعیین شده و حداکثر سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند در جریان عرضه اولیه خریداری کنند ۱۲۰۰ سهم است.

از ارکان این عرضه می‌توان به شرکت کارگزاری بورس بهگزین به عنوان مدیر عرضه و متعهد خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه اشاره کرد.

همچنین شرکت مادرتخصصی و سرمایه‌گذاری سینا نیز خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن آن در روز عرضه اولیه متعهد شده است. در مجموع سقف تعهد خرید در این عرضه ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه است که بین کارگزاری بورس بهگزین و سرمایه‌گذاری سینا تقسیم شده است.

فرابورس ایران در ۹ ماه نخست سال ۹۷ میزبان عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، عطرین نخ قم، داروسازی آوه سینا، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، سنگ آهن گهرزمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا