بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هند با گشایش شعبه بانک پاسارگاد در این کشور موافقت کرد

تایمز او ایندیا به نقل از نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی، حمل‌ونقل و بزرگراه‌های هند اعلام کرد: «دولت با افتتاح یک شعبه بانک پاسارگاد ایران در بمبئی (مومبای) موافقت کرده است.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از  ایرنا، نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی، حمل‌ونقل و بزرگراه‌های هند در دیدار با محمدجواد ظریف افزود: «دولت هند هم‌اکنون مجوز فعالیت یک بانک ایرانی در بمبئی را صادر کرده است. بانک پاسارگاد تا سه ماه آینده شعبه خود را در شهر بمبئی افتتاح خواهد کرد. از این بانک برای انجام نقل و انتقالات مالی استفاده خواهد شد.»

بنابر این گزارش، ظریف در نخستین روز کاری خود در هند که از دوشنبه آغاز شد با گاد کاری وزیر حمل‌ونقل و کشتیرانی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره مناسبات دو جانبه، راه‌های گسترش روابط اقتصادی دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های حمل‌ونقل، کشتیرانی و نیز همکاری‌ها در بندر چابهار گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی سالانه گفت‌و‌گوی رایسینا و دیدار با مقامات هندی به همراه یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم دهلی‌نو پایتخت هند شده است.

کنفرانس بین‌المللی سالانه گفت‌وگوی رایسینا (Raisina) یک کنفرانس چندجانبه است که توسط اندیشکده بنیاد تحقیقات نظارتی هند برگزار می‌شود و به مسائل چالش‌برانگیز جامعه جهانی می‌پردازد.

همچنین مدیران ارشد چندین شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا