بانکبانک و بیمه

حساب جاری بدون دسته چک

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بانک کشاورزی اخیرا اقدام به افتتاح نوعی حساب کرده که در نهایت منجر به دریافت تسهیلات برای افتتاح کننده می شود!

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حق پذیرش سپرده ای که در آن شرط دریافت تسهیلات ذکر شده باشد را ندارند.
به عبارت دیگر اینکه در ابتدا شرط شود حسابی را افتتاح کنید و چند ماه دیگر بدلیل افتتاح این نوع حساب تسهیلات دریافت می کنید از نظر بانکداری اسلامی ربوی بوده و بانک ها مجاز به انجام چنین عملی نیستند.
اما بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای جذب منابع هر از چند گاهی روش های نوین و جدیدی را اختراع می کنند تا بتوانند به هر شکل ممکن نقدینگی را به سمت خود جذب کنند.
این جذب نقدینگی از راه های مختلفی شکل می گیرد که یکی از این راه ها شرط دریافت تسهیلات در قبال سپرده گذاری است.
به تازگی بانک کشاورزی اقدام به افتتاح نوعی حساب کرده که اسم آن را مهر طلایی گذاشته است و پس از مدتی تسهیلات مرابحه به نرخ ۱۰ درصد به مشتری اعطا می کند.
گرچه در این نوع سپرده گذاری به نظر هیچ گونه شرطی برای تسهیلات گذاشته نشده است اما مثل روز روشن است که سپرده گذاران به شرط دریافت تسهیلات این نوع حساب را افتتاح می کنند!
حتی بانک کشاورزی اقدام به تبلیغات محیطی این نوع حساب را نیز انجام داده و عملا به مشتری القا می کند که در صورت درخواست دریافت تسهیلات حتما باید این نوع حساب را داشته باشید که همان معنی سپرده به شرط وام را تداعی می کند!
در عکس زیر تصویر بنر نصب شده بر روی یکی از شعبات این بانک را مشاهده می کنید.

به گزارش اخبار بانک، از نظر قوانین موجود هر شخصی که نیازمند دریافت تسهیلات باشد می تواند به بانک مراجعه کرده و با توجه به نیاز وی بانک شرایط و عقود اسلامی را به همراه شراط تضمین و وثیقه اعلام کند تا درخواست کننده بسته به توان و شرایط خود تسهیلات را دریافت و یا از دریافت تسهیلات خودداری کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا