بانک و بیمهبیمه

تعرفه‌های تبلیغاتی غیرمنطقی رسانه ملی در حوزه بیمه/ لزوم گسترش نگاه کارشناسی در شبکه فروش شرکت‌ها

مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه البرز گفت: با وجود تاثیر تلویزیون بر افکار عمومی جامعه، این رسانه نسبت به انعکاس اقدام‌های فرهنگی شرکت‌های بیمه به درستی عمل نمی‌کند و تعرفه‌های تبلیغاتی آن غیرمنطقی است.

آرمان اقتصادی – محمد فیروزی؛ علی فرزین در گفت و گو با خبرنگار آرمان اقتصادی در خصوص اقدام‌های فرهنگ ساز توسعه بیمه گفت: به جهت فرهنگ سازی در هر شاخه ای بهترین گزینه تبلیغات فراگیر است. که در جامعه ما تلویزیون دارای گستره مخاطبان وسیعی است و می توان از طریق این رسانه فعالیت های بیمه ای را به جامعه معرفی کرد.

وی افزود: صداوسیما نسبت به فعالیت های فرهنگ ساز بیمه منفعل عمل می کند و در معرفی شرکت های بیمه ای و پخش برنامه های فرهنگ ساز در حوزه گسترش فرهنگ برخورداری از بیمه خوب عمل نمی کند. در حالی که فعالیت های بیمه نیاز به اطلاع رسانی دارند این نهاد برای پخش آگهی های تبلیغاتی غیرمنصفانه عمل می کند و تعرفه پخش تبلیغات یک شرکت بیمه ای از آگهی بازرگانی محصولات یک کارخانه سازنده "چیپس و پفک" بیشتر است.

مدیر بیمه اشخاص شرکت بیمه البرز با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران حتی در مقایسه با کشورهای محروم منطقه پایین تر است، فرهنگ سازی در گسترش خدمات بیمه را یک ضرورت دانست و اظهارداشت: در حال حاضر تصویری که از خدمات بیمه ای نزد افکار عمومی وجود دارد نوعی نگاه کاسب کارانه است و تا وقتی اعتماد سازی ایجاد نشود نمی توان انتظار داشت که ضریب نفوذ بیمه گسترش پیدا کند.

فرزین با اشاره به اینکه برای گسترش فرهنگ بیمه در جامعه نیاز است شبکه فروش شرکت ها هم بیشتر کارشناسانه عمل کنند، خاطرنشان کرد: در طول سالیان اخیر ۴۰ هزار نمایندگی بیمه ای در جامعه تاسیس شده است، که این دفاتر گاهی فقط در اندیشه کسب سود های کوتاه مدت با نگاه غیرکارشناسی بیمه ای هستند. در حالی که رشد صنعت بیمه ای نیازمند نگاهی متعهدانه است و کارشناس فروش یک شرکت بیمه ای می بایست برای فروش محصولی ناملموس بسیار سنجیده و ظریف عمل کند.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه البرز ادامه داد: در گذشته دریافت پروانه نمایندگی بیمه ای یک فرایند طولانی بود و شخصی که موفق به اخذ چنین پروانه ای می شد در کارنامه کاری اش یک موفقیت بزرگ محسوب می شد، اما طی این چند سال اخیر و با گسترش تعداد شرکت های بیمه ای این موضوع رو به فراموشی رفته است و رقابت های ناسالم میان نمایندگی شرکت ها سبب شده حتی برخی افراد از روش های متقلبانه شرکت های هرمی در کار خود الگو بگیرند.

فرزین تصریح کرد: در شرایط کنونی و با گسترش تعداد نمایندگی های شرکت های بیمه ای، ممنوع کردن فعالیت این دفترها اقدام مناسبی نیست و به جای آن باید بیمه مرکزی در بالابردن کیفیت فعالیت این نمایندگی ها اقدام کند.

این کارشناس بیمه ای در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به موضوع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه ای این طور گفت: یکی از کارکردهای مالیات بر مصرف، محدود کردن مصرف کالاهایی است که برای سلامتی افراد مضر است و دولت ها برای فعالیت هایی که در حال توسعه هستند معافیت مالیاتی درنظر می گیرند. این درحالی است که در حال حاضر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه ای نقض این موارد است.

وی یادآور شد: خدمات بیمه ای برای افراد جامعه لازم است و با توجه به کاهش درآمد مردم ارزان کردن این خدمات با حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها می تواند در گسترش خدمات بیمه ای نقش موثری ایفا کند.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا