ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی، مسئول رسیدگی به تخلفات صنفی شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل مسافر

دادستان کل کشور ابلاغ کرد

دادستانی کل کشور متن نامه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور درباره عدم ممانعت از کار شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل مسافر تا تصویب ضوابط مربوطه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها از آن‌ها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب‌وکارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی منعکس شود.

 

همچنین بخوانید

متن ابلاغیه دادستان کل کشور دراین‌باره به شرح زیر است:

دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها

سلام علیکم

پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰.۴۳۸.۱۳۹۷.۱۴۰ مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۰۸ در خصوص ضوابط و شرایط فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و بار اینترنتی، ضمن تاکید بر مفاد آن از حیث عدم ضرورت صدور پروانه فعالیت و یا هرگونه مجوز دیگر از ناحیه شهرداری‌ها برای شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و بار اینترنتی، ازآنجاکه طبق تصویب‌نامه شماره ۲۰۳۳۴/ ت ۰۵۰۵۰۱ – ۲۲/ ۲/ ۱۳۹۵ هیئت محترم وزیران، فقط نظارت بر این نوع کسب‌وکارهای اینترنتی بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است؛ اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشور است که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.

از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب‌وکارها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهرهای مختلف اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب‌وکار خواهد بود.

لذا مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب‌وکارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی منعکس شود.

بدیهی است به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی کردن اخذ گواهی فقدان سوءسابقه برای به‌کارگیری رانندگان و نیز به‌کارگیری خودروهای دارای معاینه فنی اقدام لازم انجام دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا