انرژی

کلنگ زنی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر در زابل

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نیروگاه ۵۰ مگاواتی میل نادر نقطه شروع و زیرساختی است که امیدواریم بتوانیم اولین برقش را در سال ۹۸ به شبکه بدهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، حائری  در حاشیه مراسم کلنگ زنی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر شهرستان زابل در جمع خبرنگاران افزود: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت بهره‌برداری تا حدود ۱۰۰۰ مگاوات برق خواهد داشت.

حائری به نقل از وزیر نیرو عنوان کرده، سالانه ظرفیت انرژی های بادی و خورشیدی را به دو برابر خواهیم رساند. در انتهای سال ۹۵ ظرفیت برق ۲۵۰ مگاوات بود که در پایان سال ۹۶ به ۵۰۰ مگاوات رسید و امسال تا پایان سال این ظرفیت به ۱۰۰۰ مگاوات می رسد و این تولید انرژی تا پایان سال ۹۸ بر ۲۰۰۰ مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول، تبدیل کردن منطقه به قطب تولید برق را از دیگر برنامه‌های دولت در این استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۱۳۰۰ مگاوات است که در برنامه های بعدی دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نیز یکی در بخش دولتی و دیگری در بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

حائری همچنین افزود: افزودن طرح گسترش نیروگاه بمپور با اضافه کردن واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار و دو برابر کردن ظرفیت نصب شده نیروگاه چابهار با اضافه کردن ۱۶۰ مگاوات از دیگر برنامه های دولت تا پایان دولت دوازدهم است.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی و بادی اشاره و عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید برق در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به همسایه بودن و داشتن مرزهای خاکی با دو کشور پاکستان و افغانستان امیدواریم بتوانیم تبادل انرژی بسیار خوبی با این دو کشور داشته باشیم.

دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رشد و تعالی استان سیستان و بلوچستان بستگی به فراهم آوردن زیرساخت‌ها در زمینه های مختلف به خصوص در دو بخش انرژی و حمل و نقل خواهد داشت. در بحث انرژی بادی امیدواریم بتوانیم با فراهم آوردن زیرساخت ها علاوه بر جذب سرمایه گذاران تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

دهمرده همچنین به فراهم آوردن زیرساخت های راه آهن، جاده و بزرگراه که به محور شرق در کشور معروف است اشاره و عنوان کرد: ما باید حداقل زیرساخت‌ها را برای فعالیت بخش خصوصی در این منطقه فراهم آوریم. اگر با کمک دولت, مردم و مسئولان زیرساخت‌های این استان فراهم شود استان سیستان و بلوچستان به تنهایی ظرفیت اداره کردن چندین استان کشور را خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جمع تعدادی از معتمدین منطقه سیستان گفت: شرط اولیه رسیدن به پیشرفت و توسعه، همراهی خود مردم است. اگر می خواهید در استان توسعه ای رقم بخورد اول از همه خود مردم و معتمدین باید آسیب‌شناسی  کنند و سپس وارد کار شوند.

احمد علی موهبتی ادامه داد: پول دولت به تنهایی نمی‌تواند ایران و استان را آباد کند البته دولت موظف است زیرساختها را فراهم کند اما اگر توسعه می‌خواهیم باید در کنار همراهی مردم، بزرگان نیز با از خودگذشتگی پا به عرصه فعالیت و سرمایه گذاری بگذارند. شما باید مطالبه گر باشید و بر عملکرد مسئولین به طور مستقیم نظارت کنید و با شهامت حق خودتان و مردم را از آنان مطالبه کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان نیز فرصت های شغلی خوبی وجود دارد اما جای تاسف دارد که چرا فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک عالیه تحصیلی نمی توانند در این زمینه کاری انجام بدهند؟

وی افزود: دو خواسته‌ام از معاون اول رئیس‌جمهور این بود که اول آنچه مقامات و مسئولین کشوری در سفرهای مختلف به استان به مردم قول داده‌اند، محقق شود و دوم اینکه شاخص‌های استان باید به میانگین شاخص‌های کشوری برسد و تلاش می کنم با همراهی مردم و شما بزرگان طوایف به این اهداف برسم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا