بین الملل

جنگ تجاری و نفت شیل آمریکا، بزرگترین نگرانی رییس اوپک

وزیر انرژی امارات متحده عربی و رییس پیشین اوپک، جنگ تجاری آمریکا و چین و شکوفایی تولید نفت شیل آمریکا را بزرگترین نگرانی خود می‌داند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و رییس پیشین اوپک، جنگ تجاری آمریکا و چین و شکوفایی تولید نفت شیل آمریکا را بزرگترین نگرانی خود می‌داند.

پس از یک سال پرنوسان برای قیمت نفت، کشورهای صادرکننده هیدروکربن، خود را آماده احتمال نوسانات شدیدتر در آینده می‌کنند.

سهیل المزورعی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: مهمترین مشکل ژئوپولیتیکی‌ که در سال ۲۰۱۹ با آن مواجه خواهیم بود، جنگ تجاری بین آمریکا و چین است.

مزورعی در اول ژانویه دوره ریاست خود در اوپک را به پایان رساند.

او گفت: ما با ترامپ یا هر رییس‌جمهور دیگری بازی نمی‌کنیم.

«من معتقدم این (جنگ تجاری) داده اساسی‌ای است که نه تنها بر ما تاثیر گذاشته است، بلکه کل اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است و من سعی می‌کنم در این زمینه خوشبین باشم که ما قرار نیست شاهد جنگ تجاری باشیم… این‌ها همه تاکتیک‌های مذاکره است و آنها حال چه امسال یا سال آینده، به راه‌حلی دست خواهند یافت.

المزروعی که محتاطانه در مورد جنگ تجاری خوشبین است، تاکید می‌کند که تاثیر تولیدات نفت شیل آمریکا بر بازارها، چیزی است که هر روز اعضای اوپک را بیشتر و بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

او گفت: ما باید به دقت به میزان تولید نفت شیل در آینده توجه داشته باشیم و باید توصیه کنیم که میزان آن معقول باشد.

او در مورد افزایش انتقادات ترامپ از اوپک گفت: ما حرف‌های آمریکا را به عنوان یک مصرف‌کننده و یک تولیدکننده بزرگ می‌شنویم، اما در نهایت کار درست را انجام می‌دهیم که کار درست همیشگی، حفظ توازن بازارهای نفت است.

او در مورد این که ترامپ قابل اعتماد است یا خیر هم گفت: ما در تجارتی نیستیم که برای ما اعتماد یا عدم اعتماد به یک رییس‌جمهور ملاک باشد، ما در تجارتی هستیم که باید تمام حرکت‌های بازار را بنگریم و در مواقعی که مسائل ژئوپولیتیکی بر آن تاثیر می‌گذارند، آن را در جهت درستی اصلاح کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا