اقتصاد کلان

از رشد قیمت تخم مرغ تا انکار افزاش قیمت لبنیات/ قیمت گاز خانگی در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد

– اقتصاد در هفته گذشته شاهد رویدادهایی از جمله اعلام قیمت گاز خانگی، نوسان قیمت لبنات، افزایش قیمت تخم مرغ، رشد ۰.۱ درصدی شاخص کل بورس، ورود نخستین کشتی کروز و … بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برخی از نهادها ابتدای هفته کاری اقدام به ارائه آمار فعالیت های خود در ایام نوروز کردند که در این میان مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث‌ فرهنگی خبر از بازدید ۹۴میلیون و ۵۲۳هزار و ۳۲۱ نفر از تمام مراکز فرهنگی‌ تاریخی کشور تا تاریخ ۱۳۳ فروردین داد.

شرکت ملی پالایش و پخش توزیع بنزین در سراسر کشور در طول ۱۳ روز را در مجموع ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون لیتر اعلام کرد.
هواپیما هما بیش از یک هزار و هفتصد پرواز داخلی و بین المللی در دوره تعطیلات نوروزی انجام داد که ضریب اشغال صندلی هواپیماها در این مدت ۸۰۰ درصد بوده است.
همچنین روزهای نخست هفته جاری خبر افزایش نامحسوس قیمت لبنبات و بدون اطلاع رسانی داغ بود که با توجه به پیگیری خبرنگاران از مسئولین، جواب قانع کننده ای دریافت نشد و در نهایت سازمان حمایت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: افزایش قیمت شیر دو شرکت لبنی بدون هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اخذ مجوزهای قانونی انجام پذیرفته است ، بنابراین مقرر شد که محصولات آنها به نرخ سابق برگردد.
 رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در تایید این خبر گفت: قیمت محصولات لبنی گران شده در روز جاری به روال گذشته بازگشته است و دلایل افزایش قیمت اعلام شده از سوی کارخانه‌های تولیدی مواد لبنی از سوی سازمان حمایت درحال بررسی است.
مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص تغییر قیمت تخم مرغ گفت: هرکیلو تخم‌مرغ در واحدهای صنفی به قیمت ۶ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به هفته اخیر با افزایش نسبی همراه بوده است.

شرکت ملی گاز ایران در خصوص تغییر قیمت گاز خانگی اعلام کرد: گاز بهای سال ۹۶ مطابق با گاز بهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد و افزایش قیمتی در گاز خانگی نخواهیم داشت.
در بازار بورس تهران و در پایان هفته منتهی به ۱۶ فروردین ماه ۹۶، شاخص کل بورس ۰.۱ درصد افزایش داشته است.
سازمان خصوصی سازی کشور فعالیت خود را در اولین مزایده سال ۹۶ با ۷۷ تخته فرش آغاز کرد.
گزارش مرکز آمار ایران حاکی است که تورم تولیدکننده در بخش زراعت،باغداری و دامداری سنتی در پائیز ۹۵ نسبت به تابستان ۱۰.۳۹درصد کاهش و نسبت به پائیز ۹۴(تورم نقطه به نقطه)۳.۹۱ درصد افزایش یافت.
بنا بر آمار منتشره از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران در هفته اخیر به طور میانگین شاهد بارش ۸ میلیمتری در سطح کشور بودیم، که با این شرایط همچنان برخی از حوضه‌های آبریز کاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.
مختار آخوندی مدیرکل امورصید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: از شروع فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ماه سال جاری، بالغ بر ۴ هزار و ۴۳۱ تن ماهی استخوانی از استان های شمالی کشور صید شده، وی همچنین خبر از تمدید فرصت صید ماهیان استخوانی تا ۲۵ فروردین را داد.
محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر، با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که خبرسازترین وزیر در در هفته گذشته بوده در خصوص طرح قطار حومه تهران_ گرمسار گفت: بهره برداری از قطارهای حومه ای در تغییر الگوی سکونت گزینی، افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت زندگی مردم ،حمل ونقل سریع عمومی تاثیرگذارر است و به بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.
بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد نوسان قیمت بوده است به گونه ای که هر گرم طلا ۱۸ عیار افت و خیز ۴۳۸ تومانی را تجربه کرد و در کنار آن بازار سکه تا اواسط هفته روند صعودی به خود گرفت و آخر هفته را در سرازیری قیمت پشت سر گذاشت.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا