ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ۴۰ درصدی سرعت اینترنت وای‌فای در سری جدید گوشی‌های آیفون

بسیاری از کارشناسان برآورد و اعلام کرده‌اند که آیفون‌های مدل سال ۲۰۱۹ از سرعت اینترنت بی‌سیم وای‌فای بسیار بالاتر و بهتری برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی بارکلیز به تازگی در مورد گوشی‌های آیفون مدل سال ۲۰۱۹ میلادی برآورد و اعلام کرده‌اند که اپل قصد دارد قابلیت جدیدی را به این گوشی‌های جدید بیافزاید تا کاربران بتوانند از سرعت بسیار بالاتری برای انتقال اطلاعات و دانلود فایل های موردنظر خود با استفاده از اینترنت وای فای گوشی بهره‌مند شوند. این بدان معناست که گوشی‌های جدید نسل بعدی آیفون که طبق معمول در رویدادی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی خواهند شد، سرعت اینترنت وای فای بسیار بالاتر و بیشتری را برای کاربران آیفون به ارمغان خواهند آورد.

در این گزارش همچنین آمده است که این آیفون‌های جدید از جدیدترین پروتکل و نسل ششم استانداردهای وای فای (Wi-Fi ۶) بهره خواهند گرفت که بر اساس تکنولوژی مبتنی بر IEEE ۸۰۲.۱۱ax است. بهره‌مندی از این فناوری بدان معناست که سرعت اتصال، انتقال و دریافت داده از طریق اینترنت وای فای گوشی‌های آیفون تا ۴۰ درصد نسبت به وضعیت کنونی آن که از نسل پنجم استانداردهای وای فای بهره می‌برد، بهبود و افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، نسل پنجم استانداردهای اینترنت وای فای (Wi-Fi ۵ standard) آخرین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه و منتشر شد که بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل و دستگاههای الکترونیکی محصولات تولیدی خود را طبق چنین تکنولوژی طراحی، تولید و به روزرسانی کردند.

استانداردهای نسل ششم اینترنت وای فای همچنین از امنیت سایبری بیشتر و بالاتری نیز برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم زمان اطلاعات با حجم بالا و زیاد را دانلود و منتقل کنند.

اتصال به استانداردهای نسل ششم اینترنت وای فای همچنین موجب بهبود عملکرد باتری و افزایش طول مدت زمان شارژدهی گوشی‌های آیفون نیز می شود که به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که موجب افزایش رضایت مندی کاربران گوشی‌های آیفون از عملکرد دستگاههایشان می شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا