صنعتصنعت، معدن، تجارت

فولاد مبارکه پیشتاز در فرآوری سرباره

 

رئیس واحد حمل و فرآوری سرباره فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در ایران و منطقه خاورمیانه پیشتاز در بحث فرآوری محصول جانبی سرباره است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رحیم خلقی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی در فرآیند تولید آهن و فولاد علاوه بر محصول اصلی، محصولات دیگری به نام «جانبی» تولید می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه سرباره یک محصول جانبی با ارزش افزوده فولاد سازان دنیاست، اظهارداشت: پیش از این سرباره به عنوان یک محصول ضایعاتی در صنایع فولاد سازی تلقی می شد.

رئیس واحد حمل و فرآوری سرباره فولاد مبارکه اصفهان گفت: این محصول جانبی فولاد سازی در اثر فرآیندهای مختلف به یک محصول با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: جشنواره ملی فولاد مقدمه ای شد تا از توانمندی شرکت های دانش بنیان در این زمینه بیشتر استفاده شود.

خلقی بیان داشت: شرکت های دانش بنیان زیادی از سراسر کشور ضمن حضور پر شور در نمایشگاه طرح های تحقیقاتی بسیاری خوبی نیز با خود به همراه آورده اند.

وی در ادامه یادآورشد: تمامی طرح های مورد ارائه از سوی شرکت های دانش بنیان در کارگروه های تحقیقاتی مجتمع فولاد مبارکه بررسی و در صورت مفید بودن از این تحقیقات در مباحث صنعتی استفاده خواهد شد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تامین از هفدهم تا بیستم دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران دایر و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا