گردشگری

کرمانشاه در «بوم گردی» ظرفیت بالایی دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: این استان به لحاظ بوم گردی از توان بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امیر خسروانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اغلب روستاهای کرمانشاه از این ظرفیت به بهترین وجه ممکن بهره مند هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بوم گردی از قابلیت های مهم سرمایه گذاری در کرمانشاه است، اظهارداشت: بدون شک از سرمایه گذاران در حوزه توسعه اقامتگاه ها و فعالیت های بوم گردی در سطح روستاهای استان به شدت حمایت می شود.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: روستاهای این استان با توجه به ظرفیت های مثال زدنی می توانند به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور مطرح باشند.

وی افزود: ظرفیت های طبیعی، تاریخی، زیست بوم روستایی و عشایری شرایطی را فراهم کرده تا هر ساله این استان مقصد خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی شود.

خسروانی در ادامه بر ضرورت گسترش هر چه بیشتر اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای استان کرمانشاه تاکید کرد و اظهارداشت: این اقامتگاه ها ضمن توسعه صنعت گردشگری در معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی بسیار نقش آفرین هستند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کرمانشاه جدا از بحث گردشگری در حوزه کشاورزی به خصوص تولید محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی حرف زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه افزود: وجود منابع خاک حاصلخیز و اقلیم های گرم، سرد و معتدل استان امکان کاشت اکثر محصولات کشاورزی و شرایط مناسب دامپروری را در منطقه فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: این استان با توجه به تلاش ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته امروز در زمره تولید کنندگان عمده محصولات کشاورزی و دامی در سطح کشور مطرح است.

خسروانی گفت: کرمانشاه به لحاظ کشاورزی و گردشگری از فرصت های بی بدیلی برای توسعه سرمایه گذاری برخوردار است.

وی افزود: سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در این استان را داشته باشند ضمن بسترسازی های لازم به نحو بایسته و شایسته از آنان حمایت جدی خواهد شد.

وی همچنین تعداد روستاهای دارای سکنه استان کرمانشاه را دو هزارو ۵۰۰ روستا عنوان کرد و یادآورشد: بطور کلی از این تعداد یک هزار و ۶۶۰ روستا دارای دهیاری هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا