امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

حق مسکن جایگاهی در فیش حقوقی کارگران ندارد

عضو کمیته دستمزد شورایعالی کار گفت: حق مسکن به سبب عدم اثرگذاری هم اکنون هیچ محل اعرابی در فیش حقوقی کارگران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فرامرز توفیقی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد در خصوص جلسه شورایعالی کار برای تعیین حق مسکن کارگران افزود: این موضوع از کجا آمده و در دستور کار شورا قرار گرفته جای تعحب است.

وی همچنین اظهارداشت: نکته حائز اهمیت در شرایط فعلی ترمیم و کمک به جبران عقب افتادگی شدید معیشت کارگران نسبت به دستمزد آنان است نه مولفه های دیگر!.

همچنین بخوانید

عضو کمیته دستمزد شورایعالی کار گفت: بدون شک آنچه که می تواند سریع و سهل الوصول باشد تمامی مولفه ها ی دستمزد بجزء حق مسکن است چرا که حق مسکن نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد و از طرفی هیچ جایگاه و محلی اعرابی در فیش حقوقی کارگران ندارد.

وی در ادامه افزود: حق مسکن هم اکنون سه درصد از حداقل دستمزد یک کارگراست نه سه درصد هزینه مسکن یا اجازه مسکن بنابراین مبلغ مزبور در حال حاضر حتی هزینه شارژ مسکن یک کارگر را تامین نمی کند.

توفیقی اظهارداشت: بطورکلی در ایده آل ترین شرایط نقش حق مسکن در حداقل دستمزد کارگران ۸.۷ درصد بوده بنابراین اگر بخواهد با همان قدرت هم برگردد باز هم هیچ کمکی به جامعه کارگری نخواهد کرد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: حال با توجه به تمامی موارد و مسائل باید دید به چه دلیل و بر اساس چه نیتی جلسه تعیین حق مسکن کارگران در اولویت جلسه شورایعالی کار قرار گرفته است.

عضو کمیته دستمزد شورایعالی کار تصریح کرد: افزایش حق مسکن یک پروسه زمان بر و طولانی مدت است بنابراین نه تنها کمکی به جامعه کارگری در سال جاری نخواهد کرد بلکه به نوعی موجب بیشتر شدن هیجان و به تبع ایجاد چالش های زیادی در جامعه می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا