امور زیربناییراه و ساختمان

فردا طرح ساختمان جدید پلاسکو و تکلیف منطقه ۲۲ تهران نهایی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصمیم نهایی برای تصویب طرح ساختمان جدید پلاسکو و ارایه مجوز ساخت به این پروژه گفت: فردا در شورای عالی شهرسازی درباره طرح نهایی ساختمان پلاسکو و تکلیف منطقه ۲۲ تهران تصمیم گیری می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد سعید ایزدی در نشست خبری اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری درباره تعیین و تکلیف مجوز احداث ساختمان جدید پلاسکو اظهار داشت: چند روز پس از واقعه تلخ حادثه ساختمان پلاسکو طبق مصوبه شورای شهرسازی اعلام کردیم که در راستای تقدیر از شهدای آتش نشان باید از طریق برگزاری مسابقه طرح جدید انتخاب شود و تنها بر روی این مصوبه تاکید داشتیم . متولی موضوع طراح را تهیه کرده و در کمیسیون ماده پنج ارایه شده است و فردا جلسه ای برای تطبیق مصوبه با طرح ارایه شده در شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: موضوعی که بر آن تاکید داریم این است که طرح نهایی از طریق برگزاری مسابقه انتخاب شود و این مسابقه هم برگزار شده است در مورد بحث انطباق طرح با ضوابطی از جمله بلند مرتبه سازی تاکنون مغایرتی با مصوبه شورای عالی شهرسازی نداشتیم.

معاون معماری و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر موافقت با طرح بنیاد مستضعفان برای ساخت ۵ طبقه زیر زمین در ساختمان پلاسکو با رویکرد فضای تجاری اظهار داشت: موضوع حذف پارکینگ و اضافه شدن فضای تجاری در کمیسیون ماده ۵ تصمیم گیری می شود که آیا مورد تایید قرار می گیرد یا خیر.

ایزدی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات درباره تعیین و تکلیف منطقه ۲۲ تهران چه بوده است گفت: در مورد تکلیف منطقه ۲۲ هم فردا در جلسه شورای عالی شهرسازی تصمیم گیری خواهیم کرد. ظرفیت جمعیت پذیری منطقه ۲۲ طبق طرح جامع ۳۵ هزار نفر بوده که با بارگذاری های انجام شده خلاف طرح جامع این جمعیت به ۴۸۰ هزار نفر می رسد و حتی پیش بینی شده با توجه به پروانه هایی که صادر شده جمعیت این منطقه می تواند به ۵۸۰ هزار نفر برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو گزینه وجود دارد این که ما جمعیت حداکثری را بپذیریم و منطبق با آن وارد بحث شویم و تصمیم بگیریم یا اینکه این موضوع در کمیته های فنی مورد بحث قرار بگیرد و بدون افزایش جمعیت درباره این منطقه تصمیم بگیریم.

ایزدی درباره احتمال بازنگری در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران گفت: در حال حاضر با همکاری خوبی که بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری وجود دارد و حضور حناچی در راس شهرداری تهران که زمانی در وزارت راه و شهرسازی حضور داشت می توان نسبت به تغییر طرح جامع و طرح تفصیلی تهران تصمیم گرفت.

وی گفت: در ابتدا باید نهاد مطالعات طرح جامع را احیا کنیم که بینیم آیا بازنگری در طرح جامع ضرورت دارد یا خیر اما در مورد بازنگری در طرح تفصیلی تهران هم می توان اقدامات موضعی یا موضوعی انجام داد. در اقدامات موضعی برای مثال می توان به صورت منطقه ای در مورد مناطق تهران تصمیم گرفت یا اینکه به صورت موضوعی مانند بررسی موضوعات بلند مرتبه سازی وارد بحث های کارشناسی شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا