بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اینفوگرافیک / بر پایانه‌های فروش خاور میانه چه خواهد گذشت؟

 

کشور ما در منطقه‌ی خاور میانه واقع شده و طبیعی است میزان دقت و توجه ما بر تحولات صنعت پرداخت این منطقه، بیشتر از سایر نقاط جهان باشد. همان‌گونه که می‌دانید، پایانه‌های فروش (یا همان PoS) تجهیزات و امکاناتی هستند که در فروشگاه‌های مختلف، به منظور انجام پرداخت‌های دیجیتالی مشتریان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینفوگرافیک زیر، ۵ روند پایانه‌های فروش در خاور میانه به صورت کاربردی و مفید، معرفی شده‌اند.

خلاصه‌ای از آن‌چه در اینفوگرافیک زیر می‌بینید:

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ابتدای اینفوگرافیک زیر، به این موضوع پرداخته می‌شود که بر طبق برآوردها، تعداد کارت‌های پرداختی در خاور میانه و آفریقا، در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، نرخ رشد مرکب سالانه‌ی ۶.۹ درصدی را تجربه کرده و از ۶۱۱ میلیون عدد به ۶۱۰ میلیون عدد خواهد رسید. این امر، افزایش چشمگیر استفاده از پایانه‌های فروش را رقم خواهد زد. در ادامه بیان می‌شود که یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد استفاده از کارت‌های بانکی، از نرخ رشد بیش از ده درصدی بازرگانان این منطقه نشات می‌گیرد. جالب است بدانید که کشور عربستان صعودی، از امارات متحده‌ی عربی و کویت پیش افتاده و تعداد بالاتری از پایانه‌های فروش را بکار گرفته است.

۵ روند شاخصی که در این تحقیق، برای آینده‌ی پایانه‌های فروش در خاور میانه نظر گرفته شده‌اند، عبارتند از:
  1. تعداد و ارزش تراکنش‌های غیر تماسی این منطقه، به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۸ درصدی را تجربه کرده‌اند؛ بنابراین اولین روند، سرعت گرفتن پرداخت‌های غیر تماسی است.
  2. پایانه‌های فروش موبایلی، کارها را آسان‌تر می‌کنند و از این رو، دربسیاری از بخش‌های فعال اقتصادی، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین دومین روند، افزایش استقبال از روش‌های پرداخت موبایلی است.
  3. در سال ۲۰۱۷، سهم خاور میانه در جذب توریست جهانی، ۴.۴ درصد بود و برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۲۰۱۸، این عدد به ۶ درصد برسد. افزایش تعداد توریست، مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای تبدیل ارز است؛ پس سومین روند پایانه‌های فروش این منطقه از جهان را می‌توان توسعه‌ی قابلیت تبدیل دینامیک ارز دانست.
  4. فراگیر شدن استفاده از پایانه‌ی فروش در میان کسب‌وکارهای مختلف، تا حدی عملی شده است؛ در چنین شرایطی، باید با ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده، حاشیه‌ی سود را افزایش داد.
  5. هر چه تعداد و سطح خدمات عرضه شده توسط یک محصول، بالاتر باشد، افراد بیشتری از آن استقبال خواهند کرد. بنابراین باید به سمت سیستم‌های اومنی‌چنل حرکت کرده و پایانه‌های فروش را به پایانه‌های خدمات مبدل ساخت.

 

آینده‌ی پایانه‌های فروش

آینده‌ی پایانه‌های فروش

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا