بین المللخودروصنعت، معدن، تجارت

آمار فروش محصولات مرسدس بنز و ب ام و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد؛ نتیجه نهایی نبرد شوالیه های آلمانی در بازار

بازار خودروهای لوکس رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده و دو برند معروف فعال در این بخش یعنی مرسدس بنز و ب ام و وضعیت فروش محصولات خود را بهبود بخشیده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق آمار، کمپانی مرسدس بنز موفق به فروش ۲,۳۱۰,۱۸۵ خودرو در سال گذشته شده که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برابر با ۰.۶ درصد رشد داشته است. فروش محصولات ب ام و نیز با ۱.۸ درصد رشد به ۲,۱۲۵,۰۲۶ دستگاه رسیده است

با این حساب مرسدس بنز برای هشتمین سال متوالی توانسته از رقیب دیرینه خود پیشی گرفته و موفق تر از آن عمل کند. اگر بخواهیم آمار فروش را بصورت گروهی مقایسه کنیم، در آن صورت گروه ب ام و به لطف زیرمجموعه هایی مثل رولزرویس و مینی از دایملر پیش خواهد افتاد.

همچنین بخوانید

در این حالت گروه ب ام و با فروش ۲,۴۹۰,۶۶۴ خودرو بالاتر از گروه دایملر (شامل برند مرسدس بنز و اسمارت) خواهد ایستاد. بد نیست اشاره کنیم گروه دایملر توانسته ۲,۴۳۸,۹۸۷ مدل مختلف به فروش برساند.

با توجه به معرفی شاسی بلند جدید X7 و معرفی نسل هفتم از سری ۳، ب ام و انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ باز هم رشد فروش را تجربه کرده و نسبت به سال ۲۰۱۸ آمار بهتری داشته باشد.

از میان محصولات مختلف ب ام و، اعضای سری X یا همان کراس اوورهای این شرکت از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و با فروش ۷۹۲,۵۹۰ دستگاه ۳۷.۳ درصد از آمار کلی را تشکیل می دهند. طبق انتظار تقاضا برای مدل های شاسی بلند ب ام و در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۲.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

مدل های برقی شده گروه ب ام و نیز با ۳۸.۴ درصد رشد فروش، وضعیت بسیار خوبی داشته اند. آنطور که آمار نشان می دهد، در مجموع ۱۴۲,۶۱۷ دستگاه خودروی هیبریدی و برقی با برند ب ام و و مینی در سال ۲۰۱۸ فروخته شده است.

به لحاظ مناطق جغرافیایی چینی ها با خرید ۶۳۹,۹۵۳ ب ام و، کشور خود را به بزرگ ترین بازار باواریایی ها تبدیل کرده اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برابر با ۷.۷ درصد رشد نموده است. آمریکا و آلمان نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

مثل ب ام و، شاسی بلندهای ساخت مرسدس بنز محبوب تر از بقیه مدل ها هستند. این کمپانی که پرفروش ترین سال را در تاریخ خود تجربه کرده، بیش از ۸۲۰ هزار خودروی شاسی بلند در سال ۲۰۱۸ به مشتریان تحویل داده است.

در بین اتومبیل های سواری، C کلاس پرتقاضاتر بوده و تقریبا ۳۹۷ هزار دستگاه از آن راهی پارکینگ خریداران شده است. برای اشتوتگارتی ها نیز چین با فروش ۶۵۲,۹۹۶ مدل مزین به نشان ستاره نقره ای، بزرگ ترین بازار محسوب می شود. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۱ درصد رشد کرده است.

به غیر از مرسدس بنز و ب ام و، آئودی نیز اخیرا از فروش ۱,۸۱۲,۵۰۰ خودرو در سال گذشته خبر داده است. نکته عجیب اینکه میزان فروش ارباب حلقه ها نسبت به سال ۲۰۱۷ سه و نیم درصد کاهش یافته است. مقامات آئودی استفاده از استاندارد جدید WLTP را که از سال پیش برای ارزیابی اتومبیل ها در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از دلایل اصلی این افت می دانند.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا