صنعت، معدن، تجارت

پاکسازی۴۰مجتمع تجاری عرضه کننده پوشاک قاچاق/مقاومت‌ها زیاد است

سخنگوی ستادمبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه مقاومت در برابر برخورد باپوشاک قاچاق زیاد است، گفت: با حدود ۴٠ مجتمع تجاری که بالغ بر ١١٠واحد عرضه کننده پوشاک برند محرز قاچاق داشتند،برخورد شد.

حمیدرضا دهقانی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با اقدامی که تیم های عملیات در برخورد با برندهای غیرمجاز داشتند، با کمترین برخورد بیشترین آورده را داشتیم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با حدود ۴٠ مجتمع تجاری که بالغ بر ١١٠ واحد عرضه کننده پوشاک برند محرز قاچاق داشتند، برخورد شد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد واحدها خودشان اقدام به جمع آوری پوشاک قاچاق کردند و مابقی را تیم عملیات جمع آوری کردند و به طور کلی این ۱۱۰ واحد پاکسازی شدند.

دهقانی نیا با بیان اینکه تاکید ما بر ادامه دار بودن برخورد با این قاچاق است، گفت: باید به صورت مداوم این نظارت ها وجود داشته باشد نه اینکه ضربتی وارد شویم و نقطه ای تمام شود؛ باید همواره هول و هراس در دل عرضه کنندگان اقلام قاچاق وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: مقاومت ها بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال برخی از فرمانداران شهرستانها هستند که می گویند حیات و ممات ما به فروش جنس قاچاق بسته است و می گویند از پاساژهای ما بازرسی نکنید.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: رئیس سازمان صمت استان تهران نیز تماس گرفته بود و گفته بود به واحدها اخطار بدهید و ما اعلام کردیم که اخطارها را داده ایم.

دهقانی ادامه داد: روزی که ما برای عملیات رفتیم حجم تماس ها بسیار زیاد بود؛ اما ما کار خود را انجام دادیم و این اقدام هم به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه انتظار داریم خود متولیان ورود قوی تری داشته باشند، گفت: اگر متولیان امر خودشان اقدام کرده بودند کار به هماهنگی های ستاد نمی رسید. به عنوان نمونه اتاق اصناف واحد بازرسی دارد و ورود به موضوع برخورد با قاچاق جز وظایفشان است اما ورود نکرده اند و نمی دانیم دلیل این موضوع چیست. حال امیدواریم با هماهنگی های انجام شده، خودشان هم ورود کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: کمیته اطلاعات عملیات کارهای اطلاعاتی استانی را انجام می دهند و پوشش مرحله اول وسیع تر خواهد بود و تنها مختص به تهران نیست.

دهقانی نیا یادآور شد: کالاهای قاچاق محرز را با حکم جمع می کنیم و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل می دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا