بورسفرابورس

صعود ۱۵ پله‌ای آیفکس

در میانه این هفته معاملاتی رخ داد؛

شاخص کل فرابورس ایران در میانه این هفته کاری ضمن تجربه افزایش ۱۵ واحدی در پایان معاملات در سطح ۱۹۴۹ واحدی ایستاد که این بیشترین رقم از ۲۳ آبان‌ماه سال جاری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،از فرابورس ایران، رشد حدود یک درصدی امروز شاخص کل بیش از همه تحت تاثیر حمایت ۱۲واحدی نمادهای «میدکو» و «هرمز» قرار داشت به‌طوری که معاملات مثبت در نمادهای مذکور موجب صعود این نماگر و مانع از ریزش آن تحت تاثیر اهرم منفی نمادهای «مارون» و «ذوب» شد.

در ادامه رصد نمادهای فرابورسی امروز نماد «زبینا» بیشترین افزایش قیمت و نماد «شتوکا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «مادیرا» و «دی» عنوان پُربازیدترین‌ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین بخوانید

امروز در مجموع بازارهای فرابورس بیش از ۹۳۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که در کنار معاملات روز ۲۲ دی‌ماه، این بیشترین میزان حجم معاملاتی ثبت شده در ماه جاری به حساب می‌آید.

همچنین معاملات سهام در دو بازار اول و دوم فرابورس امروز با جابه‌جایی حدود ۴۶۰ میلیون سهم به ارزش تقریبا یک هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال در مجموع این دو بازار به پایان رسید که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

به‌علاوه، در سه تابلو بازار پایه در روزی که گذشت تقریبا ۴۶۷ میلیون سهم به ارزش حدودا یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

از طرف دیگر، بازار ابزارهای نوین مالی امروز میزبان معامله حدود ۲۴ میلیون ورقه به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۲۲ میلیارد ریال بود که نماد «اخزا۷۰۴» بیشترین ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

از جمله رویدادهای آتی فرابورس نیز می‌توان به عرضه ۶.۲۱ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در نماد معاملاتی «رفاه۴» در روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه در بازار پایه فرابورس اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا