خودروصنعت، معدن، تجارت

دلایل اصلی شکایات از شرکت‌های خودرویی چیست؟

اخیرا بسیاری از شرکت‌های خودرویی در خصوص تحویل به موقع خودرو و انجام تعهدات خود مشکلاتی را داشته‌اند که باعث ایجاد موج نارضایتی مشتریان این شرکت‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در بازار خودرویی کشور توجه به اولویت‌های مشتری میبایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد این در حالی است که شرایط اقتصادی کشور، نوسانات بازار ارز، ممنوعیت واردات و عواملی  از این دست موجب شده عمل به تعهدات، مشتری مداری و مسئولیت پذیری شرکت‌های خودرویی تا حدودی با خدشه روبه رو شود و  در نتیجه  قادر به انجام تعهدات خود نباشند.

این موارد باعث از دست رفتن اعتماد خریداران و کاهش رضایتمندی آنها خواهد شد. متاسفانه تاخیر در تحویل، تحویل خودروی متفاوت نسبت به آنچه در قرارداد ذکر شده،  عدم تحویل خودرو با شرایط و آپشن‌های زمان عقد قرارداد، عدم پرداخت جریمه تاخیر و …از جمله مواردی است که در پیش فروش‌های صورت گرفته شاهد بودیم.

 در چنین شرایطی مشتریان خرید خودرو باید به سابقه شرکت‌ها توجه کرده و به شفافیت در قیمت‌گذاری، شرایط فروش شفاف، تحویل به موقع و قبول مسئولیت در قبال تعهدات مندرج در قراردادها دقت کنند. چرا که تاریخچه چگونگی انجام تعهدات و مسئولیت پذیری شرکت‌ها می‌تواند در انتخاب صحیح موثر باشد، اما آنچه این روزها در بازار خودرویی کشور شاهد آن هستیم ورود آسان شرکت‌های خودرویی و خروج آسان‌تر آنها است به گونه‌ای که شرایط پر خطر و غیر قابل اعتمادی را به مشتریان تحمیل کرده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا