بورسبورس کالا

گرایش خریداران به پلی پروپیلن‌ها/ وکیوم باتوم (شبندر) با ۵۱ میلیارد تومان پرارزشترین معامله بود

به اعتقاد کارشناسان، به دلیل پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت‌های پایه، تقاضا برای این محصولات نسبت به هفته قبل بیشتر بود. به دنبال این موضوع، شاهد افزایش رقابت‌ها نیز در این تالار نسبت به هفته گذشته بودیم. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان ۵۱ میلیارد تومان اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ۴۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۸ هزار و ۵۷۰ تن پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید و پنج هزار تن روغن پایه بود. از این میزان حدود ۱۵۶ هزار تن محصول به ارزش حدود ۷۰۸.۷ میلیارد تومان معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان ارزش داشت که حدود ۱.۵ هزار میلیارد آن به رینگ داخلی اختصاص داشت.  

امروز اغلب معاملات تالار محصولات پتروشیمی و نفتی نسبت به هفته گذشته با رقابت بیشتری معامله شدند. به اعتقاد کارشناسان، به دلیل پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت‌های پایه، تقاضا برای این محصولات نسبت به هفته قبل بیشتر بود. به دنبال این موضوع، شاهد افزایش رقابت‌ها نیز در این تالار نسبت به هفته گذشته بودیم.

 در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان ۵۱ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول امروز به قیمت پایه، کیلویی ۲۱۴۶ تومان در حجم ۲۴۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۱۹ دی) تغییر قیمتی نداشت.

شایان ذکر است، امروز پالایش نفت اصفهان (شپنا) امروز ۱۰۰۰۰ تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۲۰۴۴ تومان (برابر با پایه قبلی، ۲۴ دی) در بورس کالا عرضه کرد که با میانگین قیمت ۲۰۶۰ تومان (۰.۷۸ درصد بالاتر از پایه) معامله شد. این محصول نیز جزو معاملات پر ارزش امروز تالار پتروشیمی و فراورده های نفتی به میزان حدود ۲۰.۶ میلیارد تومان بود.

همچنین «پلی پروپیلن نساجی ۵۱۰» پلی پروپیلن جم، امروز با حدود ۳۰ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۳۲۵ تومان در حجم ۲۴۹۶ تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول حدود ۲۸ میلیارد تومان ارزش داشت و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۷ دی، حدود ۰.۵ درصد رشد قیمت داشت.

گفتنی است، امروز «پلی پروپیلن نساجی ۰۶۰» پتروشیمی پلی نار هم با ۳۰ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۴۴۰ تومان در حجم ۹۲۰تن معامله شد. این محصول حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان ارزش داشت و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۷ دی، حدود ۰.۳۲ درصد افت قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «پلی پروپیلن شیمیایی ۳۲۱۲» پتروشیمی رجال به میزان حدود ۲۱۸.۵میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۹۹۳۲ تومان بدون رقابت و در حجم ۲۲ تن فروخته شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا