امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشاورزان ما را به سمت خودکفایی می برند/ افتتاح متمرکز پروژه ها

گرگان- رئیس جمهور ضمن افتتاح متمرکز پروژه های گلستان از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: کشاورزان ما را به سمت خودکفایی می برند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام حسن روحانی، ظهر دوشنبه در جلسه افتتاح هم زمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی که در سالن دانشگاه جامع المصطفی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی برای امنیت غذایی ما برنامه اصلی را به دوش دارد و باید از کشاورزان ایران تشکر کنیم که ما را به سمت خودکفایی می‌برند.

وی افزود: تولید دانه‌های کلزا نشبت به سال گذشته ۶ برابر شده و چنین چیزی در سال تحریم و فشار نشان دهنده وجود استعداد و توان در کشور است و باید کوشش بیشتری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از امروز تلاش خواهیم کرد تا زهکشی ۵۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان گلستان انجام شود.

روحانی در ادامه پس از تماس ویدئویی وزیر صمت، گفت: امسال سه هزار و ۷۴۱ واحد تولیدی در کشور فعال شدند و ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این آمار در گلستان ۱۵ درصد بوده که بسیار خوب است.

وی در ادامه در گفتگو با وزیر ارتباطات ضمن تشکر از اتصال روستاها به اینترنت، اظهار کرد: توسعه بستر اینترنت باعث پیشرفت اشتغال و تولید ما خواهد شد.

روحانی در گفتگوی ویدئویی با وزیر نیرو، بیان این که ظرفیت برق کشور در آغاز انقلاب هفت هزار مگاوات بود، اضافه کرد: امروز ظرفیت برق ما بیش از ۸۰ هزار مگاوات است و جزو ۱۴ کشور برتر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: خدمات برق و آب در روستاها هم پس از انقلاب رشد زیادی داشته است.

رئیس جمهور بیان کرد: زهکشی اهمیت زیادی برای استان گلستان دارد و برای سال‌های بعد هم انجام خواهد شد، همچین ۱۳۰ روستای گلستان در این قالب آبرسانی خواهند شد.

وی سپس در گفتگو تصویری با وزیر راه اظهار کرد: ۵۲ مورد تقاطع نا امن در گلستان وجود دارد و این قول را می‌دهیم تا دولت منابع لازم را برای امنیت ۳۰ تقاطع دیگر فراهم کند.

روحانی بیان کرد: گرگان نیازمند فرودگاه مجهزی است و ترمینال آن بهار سال آینده به پایان می‌رسد.

وی تصرحی کرد: برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار و تکمیل بزرگراه گرگان – بجنورد هم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

رئیس جمهور در گفتگو با رئیس سازمان میراث فرهنگی هم بیان کرد: موضوع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیار با اهمیت بوده و هزار و ۹۸۶ پروژه در دولت تدبیر و امید با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا