امور زیربناییراه و ساختمان

ترانزیت بیش از هفت میلیون کالا از مرزهای کشور/ بندر شهید رجایی فعال‌ترین مرز در ورود کالا

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای هفت میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۹ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین‌‌المللی این سازمان گفت: طی ۹ ماه سال جاری، از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۶۳۷هزار تن را مواد نفتی و ۴میلیون و ۴۲۷هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با دو میلیون و ۶۷ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۲ درصد، بازرگان و باشماق با  ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌‌المللی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است. 

نفیسی ادامه داد: از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی است، به طوری که طی مدت مذکور ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا