انرژی

منابع هیدروکربوری ماده اولیه صنعت پتروشیمی

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران ضمن اشاره به اینکه منابع هیدروکربوری ماده اولیه صنعت پتروشیمی است، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از این نظر بسیار غنی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی نکومنش حقیقی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: ضرورت شکل گیری صنعت پتروشیمی در ایران با توجه به منابع فراوان هیدروکربوری از دیرباز مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان در کشور بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: قبل از انقلاب اقداماتی در راستای شکل گیری واحدهای پتروشیمی در کشور انجام شد که ایجاد پتروشیمی مرودشت و آبادان حاصل این تلاش ها و اقدامات بود.

همچنین بخوانید

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: فعالیت دو واحد پتروشیمی مرودشت و آبادان به ترتیب در زمینه تولید کود شیمیایی و محصول پی وی سی بوده است.

وی در ادامه افزود: تولید نخستین محصول پلیمر بصورت صنعتی در کشور مربوط به پتروشیمی آبادان است.

نکومنش حقیقی اظهارداشت: تولید پلمیر در دهه نخست پس از انقلاب به دلیل بروز جنگ ایران و عراق از رشد چندانی برخوردار نبود ولی در دهه دوم کشور با ایجاد واحدهای پتروشیمی در بندر ماهشهر و عسلویه توانست به سرعت در این مسیر گام بردارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی طی این دهه با تلاش های صورت گرفته در تولید مواد پتروشیمیایی به یک رشد حجمی بسیار خوبی دست پیدا کرد.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: تلاش ها از دهه دوم پس از انقلاب در حوزه صنعت پتروشیمی تا کنون به نوعی در این مرز و بوم ادامه داشته وهر از چند گاهی یک مجتمع جدید پتروشیمی به ظرفیت های قبلی کشور اضافه می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز در این برنامه گفت: ایران یکی از بزرگترین منابع نفتی و گازی شناخته شده جهان را در اختیار دارد.

شروین احمدی افزود: کشور در حوزه پائین دست صنایع نفت از مزیت های بالایی برای توسعه و سرمایه گذاری برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: بطورکلی هرچقدر در حوزه پائین دست صنعت نفت سرمایه گذاری صورت گیرد ضمن ایجاد مزیت های فراوان در حوزه های مختلف به مراتب اثرپذیری اقتصادکشور از نوسانات قیمت نفت نیز کمتر خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران همینطور سطح تحصیلات را در کشور بسیار بالا توصیف کرد و گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی هم اکنون در صنایع پتروشیمی، پلیمر و شیمی از توانمندی های بسیاری مطلوبی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین رشته های که می توان فعالیت بیشتری انجام داد با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود در کشور همین صنعت پتروشیمی و پلیمر است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا