بانکبانک و بیمه

معاملات نقدی ارز شفاف می‌شود

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تشکیل بازار متشکل معاملات ارزی را یک گام به سمت شفافیت و افزایش دقت در خرید و فروش نقدی ارز نسبت به قبل عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ARMANEGHTESADI.COM)، کوروش پرویزیان درباره جزییات جلسه روز گذشته مجمع موسس شرکت بازار متشکل معاملات ارز، به ایبِنا اظهار داشت: در یک هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار (۱۸ دی ۱۳۹۷) مصوبه موضوع «بازار متشکل معاملات ارزی»، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: برهمین اساس روز گذشته جلسه هیات موسس با مدیریت محمد طالبی، دبیرکل بانک مرکزی و نمایندگان اعضای این شرکت از جمله کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، کانون صرافان ایرانیان، شرکت فرابورس ایران و شرکت ملی انفورماتیک و همچنین نمایندگان حوزه های ارزی، نظارت و حقوقی بانک مرکزی برگزار شد.
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، افزود: در این جلسه مجمع موسس مواردی همچون ترکیب سهام موسسین، سرمایه شرکت، اساسنامه و فرآیند عملیاتی کردن بازار متشکل معاملات ارزی، از جمله مباحث فنی و ساختاری را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پرویزیان با تاکید بر اینکه تاسیس این شرکت یک قدم رو به جلو برای شفاف‌سازی است، گفت: آغاز به کار بازار متشکل معاملات ارزی، امکان بیشتری برای خرید و فروش ارز توسط صرافی ها و عوامل موثر در بازار ایجاد خواهد کرد و خوشبختانه این شرکت مصوبه مجامع نظارتی عالی کشور و شورای پول و اعتبار را دارد.
وی درباره تاثیر آغاز به کار بازار متشکل معاملات ارزی در بازار نقدی ارز، توضیح داد: آغاز به کار این بازار عاملی برای شفافیت و افزایش دقت در خرید و فروش نقدی ارز نسبت به گذشته است در این بازار افرادی که نیاز به ارز اسکناس نقدی دارند راحت تر می توانند به بازار ورود کنند و با کارمزد پایینی برای رفع نیاز خود اقدام کنند.
مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه گفت: اکنون این بازار در مرحله تاسیس و آموزش فعالان در این بازار است تا بتواند در کنار بازارهای قبلی فعالیت خود را آغاز کند. پرویزیان در پایان تاکید کرد: به دلیل اینکه این شرکت در بازار پولی کشور شکل می گیرد، بخش نظارتی این بازار بر عهده بانک مرکزی است و کار ویژه‌ای که توسط این ساختار در حال انجام است. فعالیت این بازار در فضا و بستر الکترونیکی و مبتنی بر سفارش شکل گرفته است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا