بانک و بیمهطلا و ارز

دلار کانادا بیش از ۹ درصد ارزش خود را از دست داد

با تداوم روند تضعیف ارزش دلار کانادا در سال جدید میلادی، زیان خریداران این ارز بیش از پیش شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا،  در معاملات روز سه شنبه، به دلیل کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و کاهش صادرات چین که یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری کانادا به شمار می رود، ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود به پایین ترین سطح یک هفته اخیر رسید. آدام باتن، تحلیل‌گر مسائل ارزی در موسسه ” فارکس لیو” گفت: اگر کاهش رشد اقتصادی چین آن گونه که هست ادامه یابد، مسیر پیش روی دلار کانادا مسیر روشنی نخواهد بود.

کسری حساب جاری کانادا در شرایطی که این کشور با مساله کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی هم مواجه است، چشم انداز اقتصاد این کشور را تیره‌تر کرده است. کاهش رشد اقتصادی چین نیز بدان معناست که این کشور احتمالا نفت کمتری از کانادا خریداری و کالای کمتری به کانادا صادر خواهد کرد. دلار کانادا سال گذشته ۷.۸ درصد خود را از دست داد و از ابتدای امسال نیز ۱.۵ درصد از ارزش آن کاهش یافته است. باتن گفت: کانادا در زمینه بازار مسکن نیز با مشکلاتی مواجه است و تا زمانی که این بازار در رکود است، ارزش دلار کاهشی خواهد بود.

همچنین بخوانید

در معاملات امروز، هر یورو معادل ۱.۵۲۲۹ دلار، هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۲۶۴ دلار، هر پوند انگلیس معادل ۱.۷۱۱۲ دلار و هر فرانک معادل ۱.۳۵۱۹ دلار قیمت گذاری شد.

هم چنین هر دلار کانادا به ازای ۵۳.۴۸ روپیه، ۱.۰۴۴۶ دلار استرالیا، ۱.۰۱۹۴ دلار سنگاپور، ۸۱.۹۵۵۸ ین ژاپن و ۵.۰۹۵۴ یوان چین مبادله شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا