امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۳.۲ میلیون تن سیب در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تولید سیب درختی در سال جاری را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: کاهش تولید به اندازه ای نبوده که بتواند بر قیمت بازار تاثیرگذار باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدعلی طهماسبی در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، مبنی بر آخرین برآوردهای انجام شده در زمینه تولید سیب درختی و کیوی در کشور اظهار داشت: امسال حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در کشور تولید شده که این عدد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن کمتر از سال گذشته است. البته این میزان کاهش نباید تاثیری در شرایط بازار داشته باشد.

طهماسبی درباره افزایش قیمت سیب در بازار و اینکه گفته می شود صادرات دلیل این مساله است نیز افزود: افزایش قیمت ربطی به صادرات ندارد و رشد قیمت نهاده ها و افزایش هزینه تمام شده تولید باعث شده قیمت در بازار مقداری بالا برود.

این مقام  مسئول ادامه داد: هزینه حمل و نقل، جعبه و مواردی از این قبیل نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همین مسائل باعث شده قیمت تمام شده تولید بالا برود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید مرکبات را بیش از ۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: تولید کیوی در سال جاری نیز بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار تن است و در ۹ ماهه امسال ۷۰ هزار تن از کشور صادر شده که این عدد در کل سال گذشته بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن بوده است.

طهماسبی درباره پرداخت خسارت سرمازدگی به تولیدکنندگان نیز افزود: کسانی که بیمه بوده اند خسارت‌شان پرداخت شده ولی برای کشاورزانی که قرار بود برای  آنها امهال سه ساله وام هایشان در نظر گرفته شود هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا