بورسبورس اوراق

افت ۶ درصدی پلی‌اتیلن‌سبک‌خطی (شکبیر) / وکیوم‌باتوم (شبندر) با ۴۹ میلیارد تومان ارزش بازهم در راس معاملات نشست

معاملات امروز بورس کالا حدود ۵۳۷ میلیارد تومان ارزش داشت. در میان تالارهای مختلف این بازار، بیشترین ارزش به تالار محصولات پتروشیمی به میزان ۳۵۳ میلیارد تومان اختصاص یافت. پرارزشترین معاملات امروز این تالار هم به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان ۴۹ میلیارد تومان تعلق گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ۵۷ هزار و ۸۵۱ تن مواد پلیمری، ۴ هزار و ۵۰۰ تن قیر و ۲۲ هزار تن وکیوم باتوم بود.از این میزان حدود ۶۰ هزار تن محصول به ارزش حدود ۳۰۳ میلیارد تومان معامله شد.

گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۵۳۷ میلیارد تومان ارزش داشت که حدود ۴۵۸ میلیارد آن به رینگ داخلی اختصاص داشت، این معاملات در ۱۰۶۰ قرارداد منعقد شد. بیشترین ارزش نیز در میان تالارهای مختلف بورس کالا به تالار محصولات پتروشیمی به میزان ۳۵۳ میلیارد تومان اختصاص داشت.

پرارزشترین معاملات امروز این تالار هم به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان ۴۹ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول امروز ۲۲۰۰۰ تن وکیوم باتوم با قیمت پایه کیلویی ۲۱۴۶ تومان (برابر با پایه قبلی) در بورس کالا عرضه کرد که با میانگین قیمت ۲۲۳۴تومان (۴.۱ درصد بالاتر از پایه) معامله شد.این محصول نسبت به معامله قبلی (۲۴ دی) با حدود ۴ درصد رشد قیمت مواجه بود و نزدیک به ۴۹ میلیارد تومان ارزش داشت.

امروز همچنین، «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹» پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر)، با قیمت پایه، کیلویی ۸۱۷۰ تومان در حجم ۲۱۸۰ تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول حدود ۱۷.۶ میلیارد تومان ارزش داشت و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۸ دی، حدود شش درصد افت قیمت داشت.

گفتنی است، امروز «پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱» پتروشیمی تندگویان هم با ۱۲.۴درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان در حجم ۱۴۹۶ تن به طور سلف معامله شد. این محصول حدود ۱۷.۲میلیارد تومان ارزش داشت و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۸ دی، حدود یک درصد افت قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به « قیر» نفت پاسارگاد-آبادان به میزان حدود ۱۱۲ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۳۲۰۰ تومان بدون رقابت و در حجم ۳۵ تن فروخته شد. این محصول امروز برای نخستین بار در سال جاری مورد معامله قرار گرفت.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا