اقتصاد کلان

سکه پشت در ۴میلیون تومان ایستاد

بازار سکه و طلا در یک هفته گذشته شاهد نوسانات فراوانی بود به طوری که حداقل ۲۵درصد بر قیمت سکه و طلا افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از خبرآنلاین، بازار سکه و طلا در ۲۲دی ماه شاهد ثبات قیمت ها نسبت به پنجشنبه پیش از آن بود به طوری که هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد  شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۷۲۰هزار تومان، نیم سکه به نرخ یک میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، ربه سکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۶۶۵ هزار تومان معامله شد.

همچنین بخوانید

حباب سکه در نخستین روز هفته جاری برابر با ۴۱۰ هزار تومان بود. 

د تاریخ ۲۲دی ماه، قیمت جهانی طلا کاهش یافته و از نرخ ۱۲۹۴دلار روز پنجشنبه تا قیمت ۱۲۸۷ دلار در این روز پایین آمد.

شنبه گذشته قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار برابر با یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان  بود که با ۱۰ هزار تومان افزایش،  سبب بالا رفتن هزار تا ۲هزار تومانی نرخ طلا در بازار داخلی شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار به قیمت ۳۵۲ هزار تومان داد و ستد می شد.

یکشنبه ۲۳ دی ماه 

سکه ۳میلیون ۸۸۰ هزار تومان شد

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در نخستین ساعات روز کاری ۲۳ دی ماه تا ۳میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بالا رفت اما ظهر به ۳میلیون و ۸۸۰ هزار تومان کاهش یافت. 

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به نرخ ۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۶۷۵ هزار تومان داد و ستد شد

 بر اساس قیمت های روز یکشنبه ۲۳ دی ماه، حباب سکه برابر با ۴۰۰هزار تومان بود.

قیمت طلا

 

در این روز هر گرم طلای ۱۸عیار به قیمت ۳۵۶هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز به نرخ یک میلیون و ۵۴۳ هزار تومان معامله شد.

همچنین در نخستین ساعات کار این روز قیمت هر مثقال طلا تا یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان بالا رفت و تا ظهر روند نزولی یافت.

دوشنبه ۲۴دی ماه 

کاهش ۴۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

قیمت سکه و طلا به نسبت روز گذشته(۲۳دی) کاهش یافت به طوری که در جریان معاملات روز دوشنبه ۲۴دی ماه، قیمت سکه ۴۰ هزار تومان و نرخ طلای ۱۸ عیار هم حداقل ۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

در این روز حباب سکه برابر با ۳۷۰ هزار تومان بود. 

همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم برابر با ۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۶۷۵ هزار تومان قیمت گذاری و داد و ستد شدند.

هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار به قیمت ۳۴۸هزار تومان داد و ستد شد.

در ۲۴ دی ماه ، هر مثقال طلای ۱۷ عیار به قیمت یک میلیون و ۵۱۴هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸عیار هم به نرخ یک میلیون و ۶۰۳هزار تومان معامله شدند.

سه شنبه ۲۵دی ماه 

سکه ۳ میلیون ۸۶۰ هزار تومان شد

قیمت سکه و طلا

در نخستین ساعات صبح روز  ۲۵ دی ماه ، قیمت سکه و طلا ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

این در حالی بود که قیمت جهانی طلا ۵دلار کاهش یافت به هر اونس ۱۲۸۸دلار رسید و برخلاف کاهش قیمت جهانی، نرخ سکه و طلا در بازارهای ایران افزایش یافت.

در روز سه شنبه، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان و سکه های گرمی بدون تغییر به نرخ ۶۷۵ هزار تومان داد و ستد شدند.

حباب سکه در آن روز برابر با ۳۷۰ هزار تومان بود.

در ۲۵ دی ماه ، هر مثقال طلای ۱۷عیار با ۲۲هزار تومان به یک میلیون ۵۳۶ هزار تومان رسید.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۵۰۰ تومان افزایش  به نرخ ۳۵۴ هزار ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.

چهارشنبه ۲۶ دی ماه 

سکه در یک قدمی ۴ میلیون تومان

بعد از چند روز سرانجام در روز چهارشنبه ، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش چشمگیر نسبت به روز گذشته ، به قیمت ۳ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان داد و ستد شد. 

در روز چهارشنبه ۲۶دی ماه، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون  تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۷۵  هزار تومان فروخته شد.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۸ هزار و ۵۴۰ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۹.۶دلار معامله شد.

پنجسنبه ۲۷دی ماه 

افزایش ۲۵درصدی قیمت طلا در یک هفته 

قیمت طلا

نگاهی به قیمت سکه و طلا از ۲۲ تا ۲۷ دی ماه نشان می دهد، قیمت این فلز گرانبها حداقل ۲۵درصد افزایش یافته است. 

به اعتقاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، افزایش محسوس نرخ ارز و گران شدن نرخ اونس جهانی از دلایل افزایش قیمت طلا در هفته جاری بوده است.

ابراهیم محمدولی افزود: نوسان نرخ طلا و سکه در بازار نمی‌تواند یک اتفاق خوشایند برای بازار باشد.

به گفته وی در پنجشنبه به عنوان آخرین روز کاری هفته،هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار حدود ۳۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان و هر اونس جهانی حدود ۱۲۹۲ دلار  داد و ستد شد.

در ۲۷دی ماه، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک‌ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار تهران ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و سکه گرمی حدود ۶۸۰ هزار تومان معامله شد. 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا