صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

حمل ۴۰ هزار تن پرتقال شب عید به مقصد استانها

رئیس اتحادیه تعاونی های باغداران ایران از شروع بارگیری و حمل ۴۰ هزار تن پرتقال به منظور تنظیم بازار شب عید به مقصد استان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  صدرا علی اکبرخانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از این میزان پرتقال ۳۰ هزار تن مربوط به رقم تامسون شمال و ۱۰ هزار تن دیگر مربوط به رقم والنسیا جنوب است.

وی همچنین اظهارداشت: مطابق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و تصمیمات کمیته ملی راهبردی طرح تنظیم بازار میوه قر ار بر اینکه این میزان پرتقال با ۲۰ درصد ذخیره احتیاطی با محوریت سازمان تعاون روستایی ایران در روزهای پایانی سال در سراسر کشور توزیع شود.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه تعاونی های باغداران ایران گفت: طرح مزبور هر ساله با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه و بروز التهابات احتمالی در بازار میوه شب عید در کشور به مرحله اجرا می آید.


وی ضمن اشاره به اینکه قیمت توزیع میوه شب عید در استان ها متفاوت است، افزود: کمیته تنظیم بازار استان ها با توجه به ظرفیت و بضاعت هر استان در این زمینه تصمیم گیری می کنند.

علی اکبرخانی اظهارداشت: فلسفه وجودی طرح تنظیم بازار در گام نخست حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید استان مازندران سالانه تنها ۲,۵ میلیون تن انواع مرکبات است، یادآورشد: حمایت دولت از باغداران در برابر حجم بالای تولید محصول در کشور خیلی قابل توجه نیست.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا