بانک و بیمهطلا و ارز

آینده قیمت دلار در جهت مثبت است/ نرخ ارز هنوز حباب دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از آینده قیمت دلار داشته باشد زیرا هنوز هم حباب دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره آینده قیمت دلار، اظهار داشت: مولفه‌های متعددی چون تحریم، قیمت نفت، صادرات، واردات، قاچاق، تولیدات داخلی، تصمیمات سیاسی داخلی و تصمیمات منطقه‌ای و بین‌المللی بر قیمت ارز تأثیر می گذارند.

وی با بیان اینکه تغییر در هر یک از مولفه های مذکور بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارد، ادامه داد: بر این اساس نمی توانیم پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارز داشته باشیم.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش نرخ ارز طی ماه‌های اخیر، گفت: این کاهش قیمت در شرایطی صورت گرفت که هیچ یک از مولفه های اساسی مذکور تغییر نکرد و این مسئله نشان دهنده آن است که بخش اعظمی از نرخ ارز هم تحت تاثیر حباب است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دلار هنوز هم حباب دارد، افزود: برای رسیدن به ثبات در نرخ ارز باید مولفه های تأثیرگذار بر آن را تغییر دهیم چراکه برخی از مولفه ها دست ماست اما برخی از مولفه‌ها هم خارجی است و ما نمی‌توانیم تأثیر بسزایی بر آنان داشته باشیم اما باید شرایطی را مهیا کنیم تا تأثیرگذاری آن موارد بر بازار دلار کاهش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط فعلی کسی نمی‌تواند پیش بینی دقیقی از آینده قیمت دلار داشته باشد اما به مرور زمان به سمت مثبت حرکت خواهیم کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا