بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تجربه‌های شکست و چالش‌های شخصی در فیناپ هفتم

هفتمین رویداد فیناپ با عنوان Paintech پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه در کارخانه نوآوری High way برگزار شد. این رویداد بر شکست‌ها و تجربه‌های شخصی افراد در حوزه‌های کسب‌وکار و استارت‌آپ متمرکز بود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا هوشمند در شروع فیناپ هفتم با بیان اینکه در مورد شکست کسب‌وکارها زیاد صحبت می‌شود، گفت: «در رویدادهای زیادی می‌بینیم که راجع‌به شکست خوردن کسب‌وکارها صحبت‌ها و سخنرانی‌های زیادی انجام می‌شود و این در حالی است که در مورد شکست‌های فردی کمتر صحبت شده است. ما در این رویداد از افراد خواستیم تا در مورد تجربه‌های شخصی خود هم صحبت کنند.»

همچنین بخوانید

صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در پیامی ویدیویی در مورد مفهوم Paintech صحبت کرد. فرامرزی به عنوان کسی که برای اولین بار از ترکیب Paintech استفاده کرده بود، درباره مفهوم درد دانایی صحبت کرد. او توضیح داد: «دانایی درد به همراه خود دارد. تمام ما در کسب‌وکار خود تجربه‌های تلخی داریم و باید به هم کمک کنیم.»

به گفته فرامرزی، مجموعه Paintech به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جوان کمک می‌کند و این کمک می‌تواند از جنس‌های مختلف باشد. مدیرعامل ایران کیش معتقد است که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از تجربه قدیمی‌ترها استفاده کنند و شکست‌های آنها را تکرار نکنند.فرامرزی عنوان کرد: «مالکیت Paintech متعلق به ایران کیش نیست. هر کسی می‌تواند در این مجموعه به استارت‌آپ‌ها کمک کند.»

بعد از فرامرزی، احمد هادی پور در مورد مفهوم Paintech صحبت کرد. هادی‌پور با حضور در این رویداد عنوان کرد: «ایران کیش و مجموعه Paintech آماده حمایت از استارت‌آپ‌هاست و هرکسی که امروز در فیناپ حضور دارد، می‌تواند روی ما حساب کند. استارت‌آپ‌ها می‌توانند به کمک Paintech رشد کنند.»

فاطمه جعفری، هم‌بنیان‌گذار سهام‌یاب نیز در فیناپ در مورد این کسب‌وکار صحبت کرد. جعفری تصریح کرد: «ما هر روز دچار چالش هستیم. ۶ سال از شروع سهام‌یاب می‌گذرد و چالش‌های متنوعی داشته‌ایم. کارهای کاملا شکست خورده داریم و سهامیاب اولین کار ما نبوده است.»

جعفری در ادامه بیان کرد: «ما به صورت فرهنگی با مفهوم شکست مشکل داریم و کنار آمدن با شکست را بلد نیستیم. معتقدم که شانس هم در موفقیت دخیل است. باید شکست بخوریم تا یاد بگیریم. ما ۶ هفته فیلتر بودیم و در آن مدت خیلی چیزها یاد گرفتیم.»

مدیرعامل تیوان، محمدرضا سبحان در مورد HighWay گفت: «اینجا شعبه‌ای از پارک پردیس است و به این علت که بین چهار اتوبان قرار گرفته، نام آن را های‌وی گذاشتیم. فضای کار اشتراکی برای استارت‌آپ‌ها اینجا محیاست. همچنین استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها که نیاز به دفتر کار اختصاصی دارند، در های‌وی چنین فضایی در نظر گرفته شده است.»

سبحان ادامه داد: «همچنین فضای این کارخانه نوآوری برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شتاب‌دهنده‌ها و صنایعی که می‌خواهند به استارت‌آپ‌ها دسترسی داشته باشند، مناسب است. می‌خواهیم یک میکرواکوسیستم تشکیل دهیم که در دسترس همه باشد. ما از ایده‌ها حمایت می‌کنیم و آنها را رشد می‌دهیم.»

محمدجواد اسدپور، هم‌بنیان‌گذار استارت‌آپ نیک پرداخت در مورد اعضای تیم و چالش‌های گروه در یک استارت‌آپ صحبت کرد. اسدپور بیان کرد: «در ابتدای کار باید توجه داشته باشید که چه کسانی را به عنوان هم‌تیمی انتخاب می‌کنید. هم‌تیمی بد می‌تواند به اعتبار شما آسیب بزند. اینکه شکست بزرگی نداشته‌ایم به خاطر تجربه و شکست‌های کوچک قبلی بوده است.»

اسدپور با اشاره به اینکه نباید سهام بزرگی را به خاطر یک زیرساخت از دست داد، گفت: «استارت‌آپ‌ها زمانی که جوان هستند، به خاطر یک سرمایه محدود، بخش بزرگی از سهام خود را واگذار می‌کنند. خیلی مهم است که همکاران شما و سهامداران شما چه کسانی باشند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها از ما مشاوره گرفتند که چطوری در این وضع بازار، نیرو گرفتید و تعدیل نکردید. حسابداری ارزی بسیار سخت است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا تجربیات خود را به استارت‌آپ‌هایی که زیر ۲۰ نفر هستند، به صورت رایگان در اشتراک بگذاریم.»

در ادامه پویا محمدی از فنلاند با یک ارتباط ویدیویی، تجربیات شخصی خود را به اشتراک گذاشت. او که ۸ سال در فضای فناوری اطلاعات کار کرده است و سه استارت‌آپ دارد، در مورد اهمیت منابع انسانی و پیچیدگی روابط در تیم‌ها صحبت کرد.

محمدی ادامه داد: «خیلی به شکست باور ندارم. باید به صورت هدفمند عمل کرد. اگر درست عمل کنیم و موفق نشویم، حداقل داده جمع کرده‌ایم. ما در استارت‌آپ‌هایمان خیلی به ساعت حضور افراد کاری نداریم و در زمان‌بندی‌های مشخص افراد باید به اهدافی که از قبل تعیین شده، برسند.»

در هفتمین رویداد فیناپ همچنین سعید تیموری هم‌بنیان‌گذار آیبینو، رامین جوی هم‌بنیان گذار ادلیفت، امیرحسین حسینی‌پژوه مدیرعامل می‌بریم و احسان بنی‌هاشم مدیرعامل نوآوا نیز در مورد تجربه‌های شخصی خود صحبت کردند.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا