بین الملل

چین برای توازن تجاری با آمریکا برنامه ۶ ساله پیشنهاد داد

مقامات آگاه به سی‌ان‌بی‌سی گفتند که چین در روند مذاکرات تجاری خود با آمریکا که همچنان ادامه دارد، پیشنهاد داده است در طول یک دوره ۶ ساله واردات خود از آمریکا را افزایش دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مقامات آگاه به سی‌ان‌بی‌سی گفتند که چین در روند مذاکرات تجاری خود با آمریکا که همچنان ادامه دارد، پیشنهاد داده است در طول یک دوره ۶ ساله واردات خود از آمریکا را افزایش دهد.

پایگاه خبری بلومبرگ هم در گزارش خود گفت مقامات چینی این پیشنهاد را در طول مذاکرات خود با آمریکا در اوایل ژانویه مطرح کرده‌اند. مقامات به بلومبرگ گفته‌اند که چین میزان واردات سالیانه خود از آمریکا را به بیش از ۱ تریلیون دلار خواهد رساند.

منابع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی، گفتند که چین پیشنهاد خود برای خرید کالاهای بیشتر تا سال ۲۰۲۴ را به امیدهای رییس‌جمهور ترامپ برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۰ مرتبط کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ کسری تجاری آمریکا با چین به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید. هدف این توافق، به صفر رساندن این کسری تجاری سالیانه، تا سال ۲۰۲۴ است.

با انتشار اخبار این پیشنهاد، شاخص‌های سهام وال‌استریت جهش کردند.

روز پنج‌شنبه هم پس از این که وال‌استریت ژورنال خبر داد وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در مورد حذف تمام یا بخشی از تعرفه‌های واردات چین گفتگو کرده است، شاخص‌های سهام آمریکا جهش کرده بودند.

مذاکره‌کننده ارشد تجاری چین، معاون نخست‌وزیر، لیو هی، در ۳۰ ژانویه به واشنگتن سفر خواهد کرد تا مذاکراتی ۲ روزه را با نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، انجام دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا