بورسفرابورس

شاخص کل فرابورس ایران بار دیگر بر فراز قله ۲۰۰۰ واحدی ایستاد

در نخستین روز از آخرین هفته معاملاتی دی‌ماه ۹۷ شاخص کل فرابورس در حالی رشد ۱۹ واحدی را تجربه کرد و در پایان معاملات در سطح ۲۰۰۳ واحدی ایستاد که نمادهای پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند به ترتیب با اهرم‌های حدود ۷ و ۵ واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد بیش از یک درصدی آیفکس بر جای گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از نقل از فرابورس ایران، دادوستدهای امروز شنبه ۲۹ دی‌ماه ۹۷ در تمامی بازارهای فرابورس به رقم خوردن معاملات ۳ میلیارد ورقه‌ای انجامید که این رقم، بیشترین حجم معاملات در سال جاری در فرابورس به حساب می‌آید؛ ارزش این حجم از معاملات که در بیش از ۱۰۴ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت، بیش از ۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بود.

در ادامه، رصد نمادهای فرابورسی بیانگر رقم خوردن بیشترین افزایش قیمت در نماد «سمگا» و بیشترین کاهش قیمت برای نماد «کشرق» و اختصاص عنوان پُربازدیدترین نماد معاملاتی به نمادهای «ذوب»، «سمگا» و «چکاپا» است.

همچنین بخوانید

همچنین معاملات سهام در بازار اول در روزی که گذشت با دست‌به‌دست شدن ۹۴ میلیون سهم به ارزش ۳۹۷ میلیارد ریال و جابه‌جایی ۲۵۵ میلیون سهم به ارزش ۹۸۸ میلیارد ریال در بازار دوم پیگیری شد که در این میان نماد «بکهنوج» متعلق به تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین ارزش معاملاتی و نماد «ذوب» متعلق به سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیشترین حجم معاملاتی را در اختیار گرفتند.

به‌علاوه، بازار پایه امروز میزبان دادوستد ۲ هزار و ۶۰۳ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۸ میلیارد ریال بود که بیشترین حجم و ارزش این بازار در سال ۹۷ محسوب می‌شود.

از طرف دیگر حجم کل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روز جاری در بازار ابزارهای نوین مالی به ۴۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال رسید که نماد «اعتماد» با ارزش معاملات نزدیک به ۲۵۸ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

از جمله رویدادهای آتی در فرابورس ایران نیز می‌توان به پذیره‌نویسی تعداد ۹۹ میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید با ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال در نماد «آسامید۱» از روز دوشنبه اول بهمن‌ماه اشاره کرد ؛ این پذیره‌نویسی که در بازار سوم فرابورس ایران انجام می‌شود تا یکشنبه ۷ بهمن و به مدت ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا