امور زیربناییراه و ساختمان

جزییات ارایه سوخت یارانه‌ای به ناوگان دریایی/ صنعت دریایی تعدیل نیرو نداشت/ بنادری که کشتی‌های ایرانی را تحریم کردند، انگشت شمارند

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه، لنج‌های صیادی و کشتی‌هایی که بین سرزمین اصلی و جزایر ترد می‌کنند، می‌توانند سوخت یارانه‌ای ۳۵۰ تومانی دریافت کنند، گفت: تعداد بنادری که پس از اعمال تحریم‌های جدید محدودیت‌هایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

همچنین بخوانید

هادی حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اظهارات برخی از اعضای انجمن کشتیرانی درباره وضعیت صنعت دریایی پس از تحریم‌ها،‌ گفت: ۹۰ درصد ناوگان اقیانوس پیمای کشورمان در اختیار دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است که نه تنها این دو شرکت تعدیل نیرو نداشته‌اند بلکه اخیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه نوشهر را جذب کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر هر دو شرکت برنامه توسعه ناوگان را در پیش دارند و تعداد کشتی‌ها در حال افزایش است بنابراین جذب نیروی انسانی هم در این صنعت رشد خواهد داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های خطوط کشتیرانی ایرانی در تردد به بنادر خارجی گفت: هر دو ناوگان شرکت کشتیرانی و نفتکش به بنادر خارجی تردد دارند و در مسائل فنی برای ناوگان لنجی کشورمان محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

حق شناس افزود: ناوگان تجاری هم به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و تعداد بنادری که پس از تحریم‌های جدید محدودیت برای ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه میزان محدودیت‌هایی که پس از برجام در صنعت دریایی ایجاد شده است قابل توجه نیست و تردد ناوگان ایرانی مانند روال گذشته و قبل از تحریم در حال انجام است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره تعیین نرخ سوخت به ناوگان دریایی کشورمان اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده نرخ سوخت برای لنج‌های صیادی یارانه‌ای است یعنی همان ۳۵۰ تومان و نرخ سوخت برای کشتی‌هایی که بین بنادر سرزمین اصلی و جزایر تردد دارند هم یارانه‌ای خواهند بود و مابقی ناوگان سوخت غیر یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا