بین الملل

اس‌اندپی رتبه اعتباری روسیه را با چشم‌انداز پایدار تایید کرد

موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی، رتبه اعتباری « BBB-/A-۳» روسیه را تایید و اعلام کرد تراز مالی خارجی و عمومی قوی این کشور می‌تواند اقتصاد این کشور را در برابر شوک‌ها محافظت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی، رتبه اعتباری « BBB-/A-۳» روسیه را تایید و اعلام کرد تراز مالی خارجی و عمومی قوی این کشور می‌تواند اقتصاد این کشور را در برابر شوک‌های تحریم‌های بین‌المللی احتمالی جدید، محافظت کند.

اس‌اندپی اعتقاد دارد که سناریویی که در آن آمریکا تحریم‌هایی را بر بازارهای ثانویه اوراق قرضه روسیه اعمال کند، در بازارهای مالی اختلال ایجاد خواهد کرد.

این سازمان رتبه‌دهی اعلام کرد: در ۲۴ ماه آینده در صورتی که با تحولات ژئوپولیتیکی، یک کشور خارجی تحریم‌های سخت‌تری را بر علیه روسیه اعمال کند، ما ممکن است از رتبه اعتباری روسیه بکاهیم.

هشدار اس‌اندپی جدیدترین هشدار یک موسسه رتبه‌دهی در مورد تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا بر رتبه اعتباری روسیه است.

اس‌اندپی چشم‌انداز روسیه را دست‌نخورده و پایدار باقی گذاشت و اعلام کرد که در این تصمیم‌گیری  پاسخ مناسب سیاست‌گذاری دولت روسیه در شرایطی که تحریم جدیدی بر ضد مسکو وضع شود، در نظر گرفته شده است.

پیش از این هم موسسه اعتباردهی مودیز، در روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا، به رتبه اعتباری روسیه آسیب می‌زند.

موسسه رتبه‌دهی فیتچ هم ماه گذشته اعلام کرد، درصورتی که آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد خرید اوراق قرضه توسط دولت روسیه وضع کند، رتبه چشم‌انداز مثبت روسیه را کاهش خواهد داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا