انرژی

صفری: روند گازرسانی به کرمانشاه قابل قبول نیست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سردسیر بودن کرمانشاه تاکید کرد: بسیاری از روستاهای کرمانشاه در انتظار گازرسانی هستند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) گفت‌: مردم مرزدار کرمانشاه در کنار هموطنان دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند. بیش از ۴۰ سال است که کشور در حال پیشرفت است و علی‌رغم توطئه‌های دشمنان با فضل خداوند و رهبری‌های با ارزش حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مردم راه خود را ادامه‌ می‌دهند.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: افزایش قیمت کالاها و عدم نظارت بر این افزایش قیمت مشکلاتی را ایجاد کرده است، چرا در این خصوص اقدامی نمی‌شود؟ چرا علی‌رغم کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت کالاهای ضروری نیستیم؟ آیا قرار بود سفره مردم کوچک‌تر شود و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند؟ چرا بیش از گذشت هفت سال از سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه مصوبات این سفر اجرایی نمی‌شود؟

همچنین بخوانید

صفری تاکید کرد: کرمانشاه ۱۲۰۰ مرتبه تحت حملات موشکی و بمباران رژیم بعث قرار گرفته و حملات و خسارات زیادی در هنگام جنگ متحمل شد، اما ستاد کل نیروهای مسلح شهرستان کرمانشاه را در بین مناطق جنگی اعلام نکرده است. معیار در این خصوص چیست؟ کرمانشاه جزو مناطق محروم است. عملکرد سازمان خصوصی سازی منجر به بیکاران کارگران در این استان شده است. پس از ضربه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شاهد واگذاری سیلوها و جایگاه‌های سوخت کرمانشاه هستیم. در اسرع وقت از واگذاری سیلوهای کرمانشاه ممانعت شود. استعفای نمایشی رییس خصوصی‌سازی هم سودی نداشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت هیچ تناسبی با افزایش تورم و افزایش قیمت کالاها ندارد. ما نیازمند اجرایی شدن طرح همسان سازی هستیم. نیاز است که پرداخت مالیات برای کارکنان دولت تغییر کند. کارکنان دولت باید بیشتر مورد معافیت مالیاتی قرار گیرند. سازمان امور استخدامی کشور و اعضای کمیسیون اجتماعی در خصوص همسان سازی حقوق کارکنان قراردادی با رسمی و پیمان تلاش کنند. دولت و کمیسیون تلفیق با حمایت و موافقت در خصوص اعتبار مورد نیاز بودجه سال آینده زمینه اجرایی شدن رتبه بندی معلمان را فراهم کند.

صفری اظهار کرد: با عنایت به سردسیر بودن کرمانشاه روند گازرسانی به کرمانشاه قابل قبول نیست. تعدادی زیادی از روستاهای کرمانشاه در انتظار گازرسانی هستند. با توجه به شرایط بیکاری در کرمانشاه دولت در جهت معافیت‌های اصناف کرمانشاه اقدام کند. تعداد قابل توجهی از کارکنان در کرمانشاه تبدیل وضعیت نمی‌شوند، وزارتخانه ورزش و جوانان برای رفع مشکلات جوانان بی تفاوت است. بر اساس احکام قانون برنامه ششم مباحثی برای رفع مشکلات خانواده‌ ایثارگران و رزمندگان در نظر گرفته شده است. ما شاهد مشکلات زیادی برای این عزیزان هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود بیان‌ کرد: وزیر راه، موضوع راه‌آهن کرمانشاه را مورد توجه قرار دهد. آقای وزیر کشور! متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ اقدامی توسط وزارت کشور برای تعیین کلانشهر کرمانشاه انجام نشده است متاسفانه بسیاری از واحدهای کرمانشاه در حال تعطیلی هستند. آقای وزیر نیرو! در خصوص طرح ساماندهی انتقال آب در کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهید که این موضوع در تامین آب شرب مردم تاثیرگذار است.

 

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا